Medarbetare Customer Service Aurora Innovation

Arbetsbeskrivning

Aurora Innovation är ett kreativt och snabbt växande, uppsalabaserat telekomföretag.Företaget är stabilt med god lönsamhet och har ca 20 hängivna medarbetare. Aurora innovation har i huvudsak två produktlinjer.Den största produkten heter TeleQ och är en webbaserad contact center lösning som riktar sig till företag och organisationer med mycket inkommande telefonitrafik, t.ex. vårdsektorn och kundtjänster.Med över 1500 nöjda kunder i Sverige är företaget idag landets största leverantör av så kallade callback system.CallControl - "din personliga sekreterare i mobiltelefonen", är en ny mobil tjänst som gör det möjligt att på ett effektivt sätt hantera mycket inkommande trafik till din mobil.CallControl gör det möjligt att ge god service till den uppringande även om du för tillfället har svårt att svara.Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta på avdelningen Customer Service.Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av teknisk support och användarstöd till våra kunder.Customer Service handlägger ärenden för 1st, 2nd och 3rd line support, dvs allt från enklare användarfrågor till komplexa ärenden som kräver teknisk utredning.I tjänsten kan helg och kvällsjour komma att ingå.Du kommer även att driftsätta våra produkter hos kunder samt genomföra utbildningar.På plats hos våra kunder kommer du att utföra service och installation.I arbetet ingår resor i Sverige.Dina kvalifikationer Vi söker dig som har jobbat praktiskt med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna med erfarenhet från IT och/eller telekombranschen.Du bör ha teknisk högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.Kunskap om Microsoft Windows, telefoni, nätverk samt kommunikation är meriterande.Du ska ha vana att dokumentera och erfarenhet från att arbeta med något ärendehanteringssystem.Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav.Kunskaper i finska är meriterande.Du måste ha B-körkort.Som person är du social, ansvarstagande och serviceorienterad.Du arbetar strukturerat och har god förmåga att möta kunder för att förstå och lösa problem.Du har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor. Vi erbjuder Du kommer att arbeta med trevliga kollegor i en miljö där du jobbar nära medarbetare från olika avdelningar.Företaget är stabilt och marknadsledande i Sverige.Våra kunder är nöjda med våra produkter och vi kommer under den närmaste tiden att lansera nya produkter och jobba mot nya marknader.Stämningen är positiv och vi ser ljust på framtiden.Placeringsort Uppsala Tillträde Omgående eller efter överenskommelse. Arbetstid/varaktighet Vikariat 8 månader med eventuell möjlighet till förlängning.Ansökan Sista ansökningsdag 26 januari 2009.Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Customer Relations Manager Stina Lantz

Chef Utvecklingsavdelning Kristina Engdahl
0738194462
Utvecklingschef Kristina Engdahl
0738194462
CTO Kristina Engdahl
018-194462 0738194462
Försäljningschef Stefan Leijon

Avdelningschef Shane Glennon
0727458271

Sammanfattning

Besöksadress

VALLONGATAN 1
UPPSALA

Postadress

VALLONGATAN 1
UPPSALA, 75228

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024