Medarbetare inom servicedesk IT

Medarbetare inom servicedesk IT

Arbetsbeskrivning

Är du en lösningsorienterad lagspelare med teknisk kompetens och god förståelse för slutanvändarsupport? Då kan detta vara rollen för dig!
 
Varför ska du söka?
En utvecklande roll i en dynamisk arbetsmiljö
Möjlighet att arbeta i en samhällsviktig verksamhet
En chans att bredda din tekniska kompetens och arbeta i spännande projekt

 
Hur kommer dina arbetsdagar se ut?
Som medarbetare inom servicedesk/teknikspecialist blir du en del av ett team som arbetar med att säkerställa att verksamheten får det teknikstöd som efterfrågas. Du kommer supportera kollegor via bland annat telefon. Du rapporterar till ansvarig teamledare och arbetar enligt fastställd plan för att säkerställa en smidig teknisk miljö. Rollen innebär också att du kan komma att delta i olika projekt och uppdrag.
 
Vem är du?
Som person är du serviceminded där du inger förtroende och hjälper kollegor att lösa deras problem. Du har en positiv attityd gentemot dina arbetskamrater och chefer och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Att arbeta självständigt och ta eget ansvar trivs du med samtidigt du alltid är redo att samarbeta med dina kollegor. 
 
Vi söker dig som har
Relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom drift och support
1–3 års erfarenhet av en liknande roll inom IT och slutanvändarsupport
Vana av support via telefon
Grundläggande teknisk kompetens och en förmåga att analysera och skapa förtroende
Erfarenhet av att arbeta självständigt med avgränsade uppgifter men även i team

 

Bra att veta
Arbetstider: dagtid, måndag-fredag 
Omfattning: Heltidsanställning med start omgående fram till sista december
 
När du blir en av oss 
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
 
Vad händer när du har sökt tjänsten?
För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Lotta Ryman på lotta.ryman@onepartnergroup.se eller Björn Edberg på bjorn.edberg@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pauline Pettersson

Pauline Pettersson

Piero Gatica

Sara Ernström

Sara Ernström

Fredrik Moberg

Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac

Jeanette Hjalmarsson

Magnus Olausson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup
  • 6 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2025
  • Ansök senast: 28 februari 2025

Besöksadress

Österängsvägen 3, JÖNKÖPING
None

Postadress

Österängsvägen 3
JÖNKÖPING, 55463

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010