Medarbetare Kundservice till Carnegie

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Client Management är en avdelning inom Operations som huvudsakligen har kundkontakt och ansvarar för att kontohanteringen sköts korrekt enligt gällande regler och rutiner. Avdelningen består av fyra grupper som bl.a. ansvarar för kundservice, depåadministration, emissionshantering och portföljrapportering.

Till vår kundservice söker vi nu förstärkning. Kundservice ansvarar för bl.a. kundkontakt och support för vår onlinetjänst samt för överföringar och betalningar. Kundservice fungerar som ett affärsstöd till Carnegies affärsområden. Gruppen består idag av 10 personer. Vi söker två personer för tillsvidareanställning på heltid med placering i centrala Stockholm. Tillträde snarast möjligt.

Som medarbetare på kundservice arbetar du med att hjälpa kunder över telefon med information om deras konton, innehav samt Carnegies online-tjänster. Du svarar på frågor kring pågående emissioner, utdelningar och börsintroduktioner. Du kommer även att flytta pengar/värdepapper mellan depåer och konton samt hantera utskick av engagemangsbesked, notor och kontoutdrag. Tjänsten innehåller mycket kontakt med Carnegies olika affärsområden, kunder och motparter.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet från ekonomisk administration och kundrelaterat arbete inom bank-, finans- och försäkringsbranschen och som vill arbeta i en händelserik och dynamisk miljö, med placering på Carnegies huvudkontor i Stockholms city. Detta är en spännande roll för dig som vill jobba i en affärsnära operativ roll. Vi använder backofficesystemet Wizer och ser det som meriterande om du har viss erfarenhet av det.

Vi söker dig som har ett stort engagemang för arbetsuppgifterna och som har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift. Som person är du noggrann och detaljmedveten samt har en god initiativförmåga och en hög servicekänsla samt brinner för kvalité. För att bli framgångsrik i rollen behöver du vara en person som tycker om att ta eget ansvar och har ett starkt eget driv då arbetsbelastningen periodvis är hög.




Om företaget

Carnegie är Nordens ledande kunskapshus för finansiella tjänster. Vi är oberoende för att garantera bästa analys och rådgivning. Vårt uppdrag är att sätta pengar i arbete, skapa mervärde för institutioner, företag och privatkunder inom värdepappershandel, investment banking, private banking och kapitalförvaltning. Carnegie finns i sju länder med cirka 650 medarbetare.

Frågor och kontakt

För den här rekryteringen ansvarar Amendo Bemanning & Rekrytering AB och rekryteringskonsulterna Helena Björk och Linnea Engman som du är välkommen att kontakta på helena.bjork@amendo.se och linnea.engman@amendo.se om du har några frågor om tjänsten.

Du söker tjänsten på www.amendo.se. Vi kommer att intervjua kandidater dels under veckorna 27-28 och dels under veckorna 33 och 34. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

23 maj 2024