Medarbetare, kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Den vi söker kommer att vara placerad vid vår telefonitjänst. De som arbetar här har schemalagda arbetstider inom telefonitjänstens öppettider (vardagar 08.00-16.00).

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att i telefonitjänsten ge information i körkortsfrågor samt svara på frågor om hur våra e-tjänster och e-formulär på webben fungerar.
Arbetet innebär att ge bra service till de medborgare som ringer. Man ska kunna svara på kundernas frågor, förklara samband och förmedla lagtext på ett lättförståeligt och trevligt sätt. Det kan förekomma viss ärendehandläggning.

Kvalifikationer
Personen ska ha erfarenhet från att ge service i telefon, gärna från offentlig och helst statlig verksamhet.
Personen ska ha mycket god PC-vana. Det är speciellt önskvärt att man tidigare har arbetat i Telia Callguide samt Vägtrafikregistret. Personen ska också ha god ordförståelse och kunna uttrycka sig väl muntligen och skriftligen. Personen ska också ha goda kunskaper i engelska. Vi ser det också som en merit om personen har goda kunskaper i andra språk.
Vi fäster stor vikt vid personens personliga egenskaper, som exempelvis att man har god känsla för service.
Vi ser gärna att personen har eftergymnasial utbildning med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning, men det är inget krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Rydberg
019-19 35 37
Björn Wendin
019-19 38 61
Åsa Ödman
019-19 38 05
Kaisa Mårtensson
019-19 39 77
Nanny Andersson Sahlin
019-19 30 29
Kjell Unevik
019-19 30 00
Kerstin Hasselgren
019-19 30 49
Enhetschef Pernilla Rydberg
019-19 35 37
SACO Nanny Andersson Sahlin
019-19 30 29
ST Åsa Ödman
019-19 38 05

Sammanfattning

Postadress

Stortorget 22
ÖREBRO, 70186

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024