Medarbetare med högskoleutbildning inom funktionshinderomsorg särskilt boen

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen ger insatser till medborgare som på grund av ålder eller funktionsnedsättning behöver stöd i sin dagliga livsföring. Insatserna kan vara personlig assistans, boendestöd, boendeformer och daglig verksamhet. Vårt motto är "Vi ger stöd till bättre liv med god kvalitet vid varje möte"






ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderomsorgen är den del av Socialförvaltningen som verkställer insatser till personer med psykiska, fysiska och intellektuella funktinsnedsättningar samt till personer med missbruk och beroende problematik.

Funktionshinderomsorgen söker medarbetare med ansvar för insatser i boendeform och stöd i vardagen till personer med intelektuella och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ditt ansvar som vårdare innefattar att utifrån den enskildes individuella behov och förutsättningar skapa möjlighet att leva som andra i samhället genom delaktighet, självständighet, och normalisering. Du ska stödja, vägleda och motivera den enskilde i det dagliga livet i syfte att bibehålla och utveckla dennes förmågor.

Målet med uppdraget är att stärka den enskildes tilltro till sin egen förmåga så att förutsättningar skapas för utveckling samt trygghet och struktur i vardagen. Uppdraget styrs av såväl Socialtjänstlagen som lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialstyrelsen föreskrifter och allmäna råd, kommunala styrdokument samt den enskildes genomförandeplan.

I uppdraget ingår att bidra till din egen, arbetsgruppens och verksamhetens utveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning omfattande minst tre år, exempelvis socionomprogrammet, program för fritidspedagog eller specialpedagog. Dina personliga kompetenser är att vara strukturerad och serviceinriktad samt ha samarbetsförmåga. Annan viktig egenskap är problemlösande analysförmåga och personlig mognad.

Du ska ha god kännedom om gällande lagstiftning och ha tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du ska ha kunskap om personer med funktionsnedsättningar.

Körkort erfordras.


ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nässjö kommun, Socialförvaltningen Nässjö
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid. Shemaförlagd arbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överrenskommelse.
  • Publicerat: 10 mars 2015

Besöksadress

Rådhusgatan 28 Nässjö
None

Postadress

Stadshuset, Rådhusgatan 28
Nässjö, 57132

Liknande jobb


Boendestödjare ordinärt boende

Boendestödjare ordinärt boende

31 maj 2024

Boendestödjare

Boendestödjare

31 maj 2024

Arbetshandledare till Daglig verksamhets nybyggda Café Tegla

31 maj 2024