OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunfullmäktige har fattat beslut om ny näringslivsstrategi för Helsingborgs Stad. Parallellt tydliggör vi vår organisation och öka stadens fokus på näringslivsarbetet. I den nya organisationen finns det fyra huvudgrupper: Näringslivsservice, Näringslivsutveckling, Turism och Evenemang. Till det kommer ett antal roller som arbetar övergripande i avdelningen. ARBETSUPPGIFTER Som medarbetare i vår näringslivsservice är din uppgift att alltid vara på plats för näringslivet och övriga kunder till vår verksamhet. Du är mycket serviceinriktad och arbetar snabbt och kundvänligt. Du har "nästan en förmåga att förutse kundens behov". Du ska själv kunna lösa kundens behov alternativ lotsa kunden till rätt person inom eller utom stadens förvaltning. Du släpper dock inte taget om kunden utan ser till att frågor blir lösta på ett snabbt och smidigt sätt. I uppgiften ingår också att sköta bemanningen i vår nya "näringslivsbutik" och där också möta näringslivet. Näringslivsservice arbetar mycket nära funktionen för näringslivsutveckling. KVALIFIKATIONER Du är van att arbeta med service och du har god kännedom om näringslivet och stadens förvaltningar. Du har goda kontakter eller kan lätt skapa de kontakter du behöver. Du har arbetat med eller i näringslivet och vet oftast hur du bäst hjälper olika typer av företag med olika typer av ärenden, exempelvis etableringsärenden. Det är en stor fördel om du har adekvat akademisk bakgrund och om du har arbetat i privat verksamhet. Erfarenhet från olika roller inom Helsingborgs stad kommer att prioriteras.