Medarbetare sökes till kundkontaktcenter

Arbetsbeskrivning

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag inom bilbranschen. Vårt fokus är kundtillfredsställelse och lönsamhet för våra samarbetspartners och kunder, vilka är bilimportörer och deras återförsäljare. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och drygt 5000 anställda experter i 50 länder, har MSXI det som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än sina konkurrenter.

Medarbetare sökes till kundkontaktcenter

Tycker du om att arbeta med kundservice och har erfarenhet från bilbranschen? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu en medarbetare till vårt kundkontaktcenter.

I tjänsten som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med att kontakta bilkunder för att ge information och boka in service. Det kommer också att innebära att svara på telefonsamtal och mail från befintliga bilkunder för att ge information och lösa olika problem för dem. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med telefon och dator som arbetsredskap, med att ge kunderna förstklassig service! Du kommer att vara en del av ett mindre team och kommer att vara anställd av MSXI men arbeta heltid för en av våra kunder.

Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av kundmottagning och/eller har arbetat i ett kundcenter. Meriterande är om du tidigare har arbetat inom fordonsbranschen. Vi söker dig som har stort fokus på service och kundnöjdhet och alltid har som mål att överträffa kundens förväntningar. Du ska vara glad, positiv och ha lätt för att kommunicera med andra människor.

Anställning och arbetsställe:
Anställningen är heltid och är ett längre vikariat. Placering i Göteborgsområdet. Vi har behov att tillsätta tjänsten snarast.

Arbetsuppgifter:
- Kontakta befintliga kunder via telefon för att ge information
och boka in service
- Svara professionellt på kunders frågor via email och telefon
- Ge information till kunden i olika områden kring bilägarskapet
- Kontakta återförsäljarna för klargörande i olika specifika problem
- Föra in och bearbeta data i kundens datasystem

Önskvärd erfarenhet:
- Erfarenhet från arbete med administration och kundservice
- Erfarenhet från fordonsbranschen
- Trivs att arbeta med mycket kundkontakt
- Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt
- Strukturerad, självgående, postitiv och ansvarsfull
- Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
- Grundläggande it-kunskaper och van användare av Office-paket

Om du är intresserad av tjänsten är du välkommen att sända din ansökan snarast till: recruitmentnordics@msxi-euro.com

Märk ansökan "Medarbetare till kundkontaktcenter". Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV. Ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast den 2013-11-11.

För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Katrine Elleman Hansen, Team Leader, khansen@msxi-euro.com

Besök gärna www.msxi.com för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Account Manager Mikael Lundquist

Team Leader Mats Sporrong

Team Leader Mats Sporrong
0725-722990
TeamLeader Katrine Hansen

Account Manager Predrag Bojanic

Team Leader Mika Matero

Rekryteringsspecialist Ninni Andersson

Team Leader Per Bane

Team Leader Per Bane
0768-792012
Team Leader Per Bane
0768792012

Sammanfattning

Besöksadress

DRAKEGATAN 7
GÖTEBORG

Postadress

DRAKEGATAN 7
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024