Medarbetare till Ineras support

Medarbetare till Ineras support

Arbetsbeskrivning

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Börja jobba hos oss i vår support!

Inera Support är Ineras funktion som hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna. Du kommer att spela en viktig roll i att tillgodose våra kunder behov. Supporten har öppet dygnet runt och året runt. Som medarbetare kommer du att arbeta mån-fre 8-17 eller ha en beredskapsvecka mån-fre 17-08, lörd och sön, hela dygnet. Beredskap innebär att du jobbar hemifrån.

Dina ansvarsområden

• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM system Marval.
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare inom verksamheten.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, rutiner etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.

Det är bra om du känner till ITIL och kan läsa och följa processer. Det är en fördel om du har jobbat inom vård, kommun eller landsting, men inget krav.

Du behöver du vara stresstålig, noggrann och tycka om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.

Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du brinner för att ge bästa tänkbara service till våra kunder. Passion, högt driv, engagemang med personligt ansvar att leverera kundnöjdhet. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap, kunskapsdatabasen eller kollegor om så behövs. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder.

Din bakgrund:

• Goda datorkunskaper
• Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
• Grundläggande kunskap i engelska
• Erfarenhet av att arbeta via telefon
• Erfarenhet av arbete i en användarsupport
• Vana av att arbeta när det blir stressigt utan att tappa fokus

Egenskaper som behövs för detta jobb:

• Intresse för service
• Ett professionellt förhållningssätt till kunder.
• Tycka om att arbeta med förbättringar
• Vara flexibel och lyhörd
• Vara en uttalad lagspelare som tar stort eget ansvar
• Duktig på att kommunicera med kunder och kollegor
• Problemlösare
• Driven och självgående
• Noggrann

Varaktighet och tillträde:

Tillträde enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut. Vi erbjuder initialt 6 månaders visstidsanställning som sedan övergår i en fast anställning.

Vi kommer främst att hålla intervjuerna digitalt pga pandemin.

Frågor om tjänsten?

• Gruppledare Helga Harling, 076-798 39 85
• HR-generalist Nina Ingren, 070-327 70 30
• Fackliga frågor, Susanne Eriksson: 072-517 34 83

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2021
  • Ansök senast: 10 mars 2021

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024