Medarbetare till kundcenter

Medarbetare till kundcenter

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Stadsledningskontoret rekryterar nu en
medarbetare till Lidingö stads kundcenter.

Vi på kundcenter ansvarar för att
främja kundfokus i staden och öka tillgängligheten till stadens service för
invånare och andra intressenter. På kundcenter erbjuder vi en väg in för våra
externa kunder.

Idag är vi 17 personer som arbetar i
kundcenter med placering i receptionen och närliggande lokaler i Lidingö
stadshus. Vi är fördelade i fem svarsgrupper, Miljö- och stadsbyggnad (MSK),
Teknik och fastighet (TFF), Omsorg, stöd och Lärande, kultur (OSF och LKF),
Näringsliv samt receptionen.

Arbetsuppgifter
Kundcenter är stadens ansikte utåt och vi ger kunden information och service kopplat till verksamheterna inom
staden. Kundcenter innefattar fyra verksamhetsområden; reception, telefoni,
administration och internservice. Som kundcentermedarbetare ansvarar du för
kontakter via besök, telefon, mejl, webb och sociala medier och kommer att ge
råd, stöd och service till våra kunder. Arbetet innebär en nära kontakt med
Lidingöbor, stadens förvaltningar och näringsliv. Vårt gemensamma mål är att lösa våra kunders frågor direkt i första kontakten.  

Då vi är i ett utvecklingsskede kan även andra arbetsuppgifter förekomma och
arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tid.

Kvalifikationer
För att arbeta i vårt kundcenter behöver du ha en avslutad gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av att
arbeta inom kundservice via telefon. Vidareutbildning eller tidigare
erfarenheter kopplade till specifika verksamhetsområden är meriterande.

Arbetet
i kundcenter förutsätter god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift både
på svenska och på engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande.

Du motiveras av att ge bästa möjliga service och hitta lösningar på eventuella
utmaningar. För att på bästa sätt möta kunden tror vi att du har en pedagogisk
förmåga så du kan förklara processer och rutiner på ett lättförståeligt sätt.
Vidare är du flexibel och stabil och behåller lugnet även i stressfyllda
situationer. Vid denna rekrytering lägger vi stort fokus vid personliga
egenskaper.

Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan idag! 

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler
och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare,
rekryteringssajter och liknande.

Kontaktinformation
Birgitta Berglund, IT-chef, 08-731 34 75

Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

Arbetsplats
Stockholmsvägen 50

181 32 Lidingö

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2020
  • Ansök senast: 25 juni 2020

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023