OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Conrad Elektronik Norden AB bildades 2005. Idag är vi till 100 procent ett e-handeldrivet företag med
mer än 750 000 attraktiva produkter inom elektronik och teknik. Vi är en liten, effektiv organisation
som sitter i attraktiva, moderna lokaler i World Trade Center i Västra Hamnen, Malmö.
Conrad Elektronik Norden AB är dotterbolag till Conrad Electronic som är ett 94 år ungt familje-
företag, beläget i Bayern, Tyskland. Conrad Electronic omsätter för ca. 40 mdr. kronor årligen och har
mer än 4 000 anställda i 17 länder. Bakgrund/profil
Det är meriterande med erfarenhet av e-handel. Du har mycket goda kunskaper framförallt i
svenska men även engelska, såväl i skrift som i tal.
Personliga egenskaper
Du trivs med teamarbete och tvekar inte att stötta dina kollegor vid behov! Du söker en arbetsplats
med högt i tak och beskriver dig själv som öppensinnad, kommunikativ och social. Vidare har du en
stark serviceanda och är mån om att göra skillnad i ditt arbete – varje dag.
Vi söker förstärkning till vårt kundserviceteam!
Tjänsten i kundservicefunktionen innebär att du
kommer vara behjälplig vid frågor från kunder i Sverige. Du kommer att besvara inkommande frågor
från kunder där ärendena rör såväl produktspecifika frågor som leveranser och returer. Frågorna
besvaras via mejl . Utöver detta tillkommer även administration relaterat till kundernas ärende men även vid uppdatering och
utveckling av hemsidans information.
Din primära uppgift är att ge god service till kunderna och medverka till att kunderna får rätt produkt
utifrån deras specifika behov och önskemål. Du kommer att ingå ett mindre team och rapporterar
direkt till Kundtjänstchefen.
På grund av nuvarande situation jobbar vi hemifrån men upplärningen kommer ske på kontoret cirka 2 fulla dagar.