OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Lernias kundservice är placerad som en central enhet i Malmö och är under uppbyggnad. Du kommer att ha stor chans att vara med och utveckla och bygga upp vår framtida avdelning. Som Kundberbetare/innesäljare ska du kunna erbjuda hela eller delar av Lernias utbud i form av att vara en kompetenspartner.
Vi söker nu en driven och engagerad medarbetare till vår Kundserviceenhet i Malmö.
En viktig del av kundservicearbetet är att dagligen hantera många olika kundkontakter både via telefon, mail, sociala medier och inom kort även via chatt.
Gruppens huvuduppdrag är att bearbeta såväl befintliga som nya kunder, samt genom uppsökande försäljning eller undersökning, hjälpa Lernia att vårda och utveckla långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Kundservice ska fungera som en central enhet, det innebär att vi hjälper hela Lernia att nå ut till sina kunder oavsett vilket ben inom Lernia man tillhör.
Din bakgrund
Vi söker nu dig som har erfarenhet av kundservice/säljarbete och inte är rädd för att ta nya kontakter genom uppsökande kundbearbetning. Vidare har du lätt för att formulera dig i tal och skrift och månar om att ge ett professionellt intryck.
Du har stor vana av att arbeta med dator och kan hantera Excel, Word och Outlook. Du ska även ha en positiv inställning till sociala medier och ha vana av att hantera både Instagram, Twitter, Facebook och LinkedIn.
Personliga egenskaper
Som person är du driven, engagerad, uthållig samt har lätt för att ta nya kontakter. Du är självgående och är strukturerad. Vi lägger stor vikt vid hur du är som person och förutsätter att du är engagerad, ansvarsfull, representativ och har en utpräglad servicekänsla.
Du ska kunna anpassa ditt sätt att kommunicera efter varje kunds förmåga och vara en duktig relationsbyggare.
Viktigaste för oss är att du alltid levererar det lilla extra till kunderna och brinner för att ge god service.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning på heltid med möjlighet till förlängning. Placering i Malmö.
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse.
Information
Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut. Vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail. Välkommen med din ansökan!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.
Besök gärna www.lernia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Mimmi Nilsson
0722-54 11 63
Mimmi Nilsson
Amy Frick
0722-54 17 68
Charlotta Stjärnfäldt
Susanne Moe
072-25 411 54
Anette Johansson
0722541166
Yvonne Jonsson
0722-541165
Mimmi Nilsson
0722-541163
Yvonne Jonsson
Carina Costa-Correa