Medarbetare till Kundtjänst, Landstingsservice

Arbetsbeskrivning

Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.

Landstingsservice är en av landstingets fem förvaltningar. Förvaltningens uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Landstinget Blekinge. Landstingsservice verksamhet är organiserad i affärsområden med ansvar för fastigheter, IT, upphandling, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Landstingsservice uppdrag är att ansvara för effektiva serviceprocesser, där kundtjänst har en mycket central roll i att hantera frågor och ärenden från verksamheten på ett snabbt och effektivt sätt, för att minimera antalet kontaktytor.



ARBETSUPPGIFTER
För att minska antalet kontaktytor och frigöra mer tid till vården, arbetar Landstingsservice med en väg in. Avdelningen Kundtjänst tar emot ärenden för samordning av service och tjänster inom fastighetsservice och allmän service, såsom felanmälan och beställning inom konferens, bilpool, fastighetsdrift, transport, vaktmästeri, startpaket mm. Som medarbetare i kundtjänst tar du emot felanmälningar och beställningar, svarar på frågor, hjälper kunden vidare och kvalitetssäkrar att fel och brister åtgärdas på ett tidseffektivt sätt. Det ingår även att bemanna servicediskar med bl.a. konferensservice, besökshantering och hantering av nycklar, parkeringskort mm.

Tjänsten kommer att innebära ett varierande och utvecklande arbete. Du har stort intresse av att arbeta med kundkontakt, service och ärendehantering. Du tar emot samtal, mail, webbförfrågningar och hanterar dessa i ett ärendehanteringssystem. I kundtjänsten kommer du att hantera olika system och annan teknisk utrustning. Du är med och utvecklar och uppdaterar frågor och svar i kundtjänstens databas. Arbetet har periodvis mycket högt tempo.

Placeringsort: Utgångsort är Karlskrona. Avdelning kundtjänst har verksamhet i hela länet och arbete kan ske på olika orter. Arbete i Karlshamn kommer att ske under några veckor under semesterperioden och i höst.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten har du avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot samhällskunskap, handels- och administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete i kundtjänst, kundsupport eller Servicedesk i 2 år eller mer samt vana att arbeta i olika IT-system är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, reception, växel och telefoni är meriterande.

Vi söker en driven, serviceinriktad person med god samarbetsförmåga. Din servicenivå är hög: du är lugn, uppmärksam, prestigelös och kan hantera stressiga situationer. Du har ett personligt professionellt bemötande och lösningsfokuserat förhållningssätt. Vidare är du ansvarstagande, arbetar strukturerat, effektivt och kan prioritera. Du har lätt för att kommunicera och är duktig på att uttrycka dig i svenska tal och skrift samt engelska tal. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Beskriv vad du har arbetat med och hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer.
Körkort: B

ÖVRIGT
Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Johansson

Leif Lindell

Elenor Malmörn

Claes Håkansson

Christin Samuelsson
0455-736126
Birger Petersson
0455-736355
Britt-Louise Mårdh Karlsson
0455-736311
Farhad Haddad-Nik
0455-736243
Jens Boäng
0734-471676
Sanna Karlsson
0734-471648

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Blekinge Karlskrona
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön Lönesättningen är individuell, ange löneanspråk i ansökan.
  • Heltid. Dagtid. Dagtid samt möte kvällstid ca 1 gång i månaden. Tidsbegränsad anställning Vikariat 2015-05-04 till 2016-08-31 med eventuell förlängning.
  • Publicerat: 27 mars 2015

Besöksadress

37181 Karlskrona
None

Postadress

Bättringsvägen Wämö Center
Karlskrona, 37181

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024