OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kaplans är ett familjeföretag som består av Kaplans Auktioner AB och systerbolaget Guldsmedsaffären Kaplans Safir AB.Kaplans Auktioner är Nordens ledande auktionshus på smycken, silver, ädelstenar och klockor.Kaplans Safir är en exklusiv guldsmedsaffär som finns i samma lokaler som auktionshuset.Till oss kommer kunder som vill sälja, värdera, köpa och omarbeta varor. Kaplans är beläget i centrala Stockholm, på Biblioteksgatan 5, Stockholms mest fashionabla affärsgata mellan Stureplan och Norrmalmstorg. Arbetsuppgifterna på Kaplans kundtjänst består av administration kring auktionerna, utlämning av varor samt kundservice via e-post, telefon, fax och direktkontakt över disk m.m. Som medarbetare i kundtjänstteamet är det viktigt att du behärskar svenska flytande i både tal och skrift.Du bör även behärska engelska väl.Du bör ha god datorvana samt vara en god kommunikatör både muntligen och skriftligen.Din tidigare arbetslivserfarenhet bör innefatta kundtjänst/kundservicearbeten eller motsvarande. Du har fallenhet att ta hand om och känna av kundens behov.Vidare är du flexibel och strukturerad.Du kan arbeta självständigt i ett högt tempo för att uppnå dina personliga och teamets mål.Du måste även tycka att det är roligt att arbeta med försäljning.Som person är du trevlig, tillmötesgående och tycker om att ha många saker på gång, samtidigt som du är strukturerad, noggrann till sättet och värdesätter god service.