OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett jobb för dig som vill kombinera service och teknik!Medarbetare till servicedesk Vår kund är ett av de större telekombolagen i Norden med drygt 900 anställda i Sverige.Till Sveriges stora företag och organisationer erbjuder de helhetslösningar inom tal, data och video.Företagets huvudkontor är beläget norr om Stockholm. Arbetsbeskrivning: Som medarbetare på servicedesk är du kunden behjälplig i varierande ärenden, kunderna hyr sin telefoniutrustning och har därför sin service liggande hos vår kund.Ärendena kommer in via mail och telefon och kan vara bland annat nya beställningar, att lägga upp nya personer i systemet, förflyttningar och tekniska problem hos kunder.Du löser de ärenden du kan direkt på plats och de som inte går att lösa eskaleras till andra linjens support. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, kontorstider.Uppdraget pågår i sex månader med start så snart som möjligt.Du kommer att arbeta som konsult för Brainpeople. Krav på person Kompetenskrav: Du har minst några års erfarenhet av ett liknande jobb, med kunder och gärna från ett telekomföretag så att du är väl insatt i och bekant med tekniken och termerna kring telefoni.Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har en god teknisk grundförståelse.Har du erfarenhet av systemen MD och Nortel är det ett stort plus. Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du är utåtriktad, social och med en stark servicekänsla.Du är van att arbeta med många olika ärenden och pågående uppgifter och kan hantera en tidvis hög arbetsbelastning. Vi behandlar ansökningar löpande. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration. Ansökan sker endast via nedanstående länk!