Medarbetare till växel och reception

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Bromölla kommun prisad för Bästa Tillväxt 2012 i Skåne län.

Bromölla kommun ligger i nordöstra Skåne vid gränsen mot Blekinge. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer mot övriga Skåne och Blekinge. Bromölla har vacker och omväxlande natur med allt ifrån öppna landskap till bokskogar och stränder vid Östersjökusten. I kommunen finns Skånes största sjö Ivösjön.

ARBETSUPPGIFTER
Placering: Bromölla Direkt

Bromölla Direkt är en avdelning som arbetar med kommunikation och service gentemot medborgare, besökare, företagare, medarbetare och andra. Vi söker nu en person som ska arbeta för Bromölla Direkt med i första hand växel - och receptionsarbete. Att ta emot samtal och besök och lotsa dem vidare in i vår organisation är ett viktigt arbete. Du blir vårt ansikte utåt och vi förväntar oss bra service genom snabbt, korrekt och trevligt bemötande.
I Bromölla kommun arbetar vi med systemtänkande enligt Vanguard- metoden vilket innebär att vi har medborgaren i fokus i allt vårt arbete. Det innebär också ett ständigt utvecklingsarbete där våra medarbetare har en mycket viktig roll.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot telefonsamtal och besökare, hjälpa dem med sitt ärende eller lotsa dem vidare.
• Administrera telefonabonnemang och telefonisystem.
• Beställa mobiltelefoner. Vid problem, felsöka och administrera service.
• Boka bilar och lokaler
• Hantera resekort och göra resebeställningar
• Ekonomiadministration
• Delaktighet i kriskommunikationsorganisationen
• Andra arbetsuppgifter som tillkommer efter behov och efterfrågan.
Aktivt delta i att utveckla Bromölla Direkt efter behov och efterfrågan.


KVALIFIKATIONER
Du har utbildning på lägst gymnasienivå och kan kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Har du dessutom ytterligare språkkunskap är det bra. Du kommer att ha datorn som arbetsredskap så det krävs att du har mycket god datorvana och kompetens i Office-paketet. Du bör också ha ett intresse för och kunskap om den teknik och de möjligheter som mobila lösningar innebär. Att ha en positiv och självklar syn på problemlösning, förändring och utveckling är viktigt för tjänsten. Du uppfattas som öppen, social och serviceinriktad. Arbetslivserfarenhet inom liknande serviceyrken är meriterande.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Söderholm, Verksamhetschef, Bromölla Direk
0456-82 23 92
Lars Åberg, Vision
0456-82 22 70

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bromölla kommun, Verksamhetsområde Bromölla Direkt
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ange löneanspråk. Individuell lönesättning tillämpas.
  • Deltid. 70 % För att säkerställa kontinuitet och bemanning i vår reception kommer ev. utökad arbetstid kunna förläggas periodvis t ex vid semester. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 7 november 2013

Besöksadress

Storgatan 48 BROMÖLLA
None

Postadress

Box 18
Bromölla, 29531

Liknande jobb


23 augusti 2010

Finsk och Svensktalande kundtjänst!

24 augusti 2010

Receptionist, telefonist

4 mars 2010