OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionkansliet innehåller Västra Götalandsregionens ledningsfunktioner och är ett stöd till den politiska organisationen. Kansliet hanterar frågor om hälso- och sjukvård, ekonomi, personal, IT, säkerhet, information, juridik och kommunikation. Kansliets uppdrag är av regionövergripande och strategisk karaktär med inriktning på finansiär och ägarperspektiven.
.
Beskrivning
Vårdvalsenheten ingår i Regionkansliets Hälso- och sjukvårdsvårdsavdelning (HSA), Område Vårdmodeller och tillgänglighet, med placering i Göteborg. Det övergripande uppdraget för vårdvalsenheten är genomföra, utveckla och följa upp vårdvalsmodeller samt utreda möjliga vårdområden för vårdval i Västra Götalandsregionen.
Det finns sedan 2009 vårdval för vårdcentralsverksamhet, VG Primärvård, i Västra Götalandsregionen. Målsättningen med VG Primärvård är att stärka patientens ställningoch ge ökat inflytande samt bidra till att höja kvalitet och förtroende för primärvården. Kvaliteten i primärvården ska få ökat fokus och synliggöras. Vårdvalsenheten har i uppdrag att genomföra medicinsk revision, dels löpande för att stödja patientsäkerhet och god medicinsk kvalitet och dels vid brister i vårdens utförande.
Vårdvalsenheten är beredningsorgan i primärvårdsfrågor för Hälso- och sjukvårdsutskottet. Inom enheten finns även samordningsansvar för primärvårdens studierektorsorganisation.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av;
- Bidra med medicinsk sakkunskap i utredningar, tillämpning och utveckling av vårdval inom primärvård.
- Utveckla primärvården i Västra Götaland i samklang med övrig hälso- och sjukvård med fokus på framtida krav på hälso- och sjukvård.
- Driva utvecklingen av kvalitet och möjligheten att mäta och följa upp kvalitet i primärvård
- Bidra till utveckling av övergripande uppföljning av medicinsk kvalitet och annan kvalitet inom verksamhetsområdet
- delta i uppföljning/medicinsk revision av enskilda vårdgivare
- Representera Vårdvalsenheten och HSA i olika forum samt att skapa kontaktnät regionalt och nationellt
I arbetet ingår deltagande i Vårdvalsenhetens övriga arbetsuppgifter och Hälso- och sjukvårdsavdelningens ärendeberedning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara med och utveckla vården. Du är Specialist i Allmänmedicin med flerårig klinisk erfarenhet. Vi ser erfarenhet av arbete med medicinsk kvalitet som meriterande. Du behöver ha kunskap, intresse och vana av att arbeta med, och leda utvecklingsarbete.
Personliga egenskaper
Du är: Kommunikativ, strukturerad, analytisk och samarbetsinriktad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Kontaktpersoner på detta företaget
Rose-Marie Nyborg, Chef Vårdvalsenheten
0707-801212