Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomshabilitering i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Habilitering och Hjälpmedel i Region Skåne har ett viktigt och utmanande uppdrag; att göra livet mera möjligt för barn, ungdomar och vuxna med varaktig funktionsnedsättning. Vi har 800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden, som tillsammans arbetar för att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott liv utifrån egna val. Vi erbjuder stöd, behandling, träning och hjälpmedel för att underlätta aktivitet och delaktighet. Våra verksamhetsområden är barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering, hjälpmedelsverksamhet och syn-, hörsel- och dövverksamhet.

Barn- och ungdomshabiliteringen vänder sig till barn och ungdomar med varaktiga funktionsnedsättningar inom områdena rörelsehinder, utvecklingsstörning eller autism. Verksamheten vänder sig också till närstående och bygger på teamarbete där medicinsk, social, psykologisk och pedagogisk kompetens samverkar.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en medicinsk sekreterare och söker ett omväxlande arbete?

Vi söker nu en ny medicinsk sekreterarkollega till Barn- och ungdomshabiliteringen i Helsingborg som vill ingå i vårt team om tre sekreterare.

Vi erbjuder dig ett stimulerande och varierande arbete med möjlighet att påverka och utveckla de administrativa rutinerna. Dina arbetsuppgifter innefattar receptionsarbete, utskrift av journaler, remisser och brev samt administrativ service och information. Vi arbetar i PASIS, PMO, QlikView och Raindance.

Hos oss arbetar alla yrkeskategorier tillsammans där allas arbetsinsats är betydelsefull och de medicinska sekreterarna fyller en viktig funktion i detta samarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p KY eller 400 p YH alternativt motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du har ett intresse för och kunskap inom IT. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av PASIS, PMO, QlikView och/eller Raindance.

Som person är du positiv, ansvarstagande, självständig och noggrann samt har god servicekänsla och god samarbetsförmåga. Då du blir vårt ansikte utåt i receptionen krävs det att du har ett mycket gott bemötande mot såväl patienter som anhöriga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och flexibilitet.

I denna rekrytering använder vi oss av löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Creime, Enhetschef
042-16 91 01
Susanne Andersson, Medicinsk sekreterare
042 – 16 91 23
Ingrid Kongslöv, Verksamhetschef
040-675 33 48
Anna Lindström, Teamledare
042-36 41 86
Göran Steen, Enhetschef
044-19 45 80
Marit Fontana Oscarsson, Psykolog
044-19 45 76
Madeleine Lindquist Nilsson, Enhetschef
046-77 07 44
Christina Bus Möller, Teamledare
046-77 07 16
Monica Andersson Lalic, Fysioterapeut
046-77 07 28
Peter Farkas, Enhetschef
046-77 06 68

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Vårdadministratör/ Läkarsekreterare

Vårdadministratör/ Läkarsekreterare

13 februari 2024