Medicinsk sekreterare till kvinnokliniken

Medicinsk sekreterare till kvinnokliniken

Arbetsbeskrivning

Kvinnokliniken Mälarsjukhuset Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Kvinnoklinikens uppgift är att ansvara för kvinnosjukvården i Region Sörmland. På kliniken arbetar cirka 200 personer i olika befattningar på våra enheter, både inom öppen- och slutenvård. Vårt mål är hög medicinsk vårdkvalité, god omvårdnad samt respektfullt bemötande, en klinik i framkant. Vårt arbete omfattar möten med människor i olika livsskeenden och präglas av stora etiska frågor. Vi strävar efter att arbeta i team med olika yrkesgrupper och vi hjälps åt över enheterna.
Som medicinsk sekreterare på kvinnokliniken kommer du att ingå i den administrativa enheten som består av medicinska sekreterare, administrativa assistenter och en administrativ enhetschef.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta medicinsk dokumentation i både NCS och Obstetrix, diagnoskodning, inrapportering till olika kvalitetsregister, post-och remisshantering, ha kontakt med patienter både i reception och via telefon samt andra administrativa göromål.
Kvinnokliniken är i ett förändringsarbete och du kommer bli delaktig i utvecklingen. Här finns stora möjligheter att påverka din roll då dina arbetsuppgifter kommer att utvecklas beroende på din kompetens och verksamhetens behov

Om kunskap och intresse finns för IT-frågor kan tjänsten komma att innehålla arbetsuppgifter med IT-karaktär. Detta blir då ett tidsbegränsat uppdrag inom ramen för medicinsk sekreterare.

Din kompetens
Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare och har goda kunskaper i svenska språket samt god datorvana. Du ska ha utbildning i diagnoskodning och gärna intresse för det. Har du erfarenhet av journalsystemet NCS och Obstetrix är det meriterande. Du har lätt för att skapa goda arbetsrelationer och du bidrar med din positiva inställning. Du är självgående, strukturerad och initiativtagande. Då arbetet kräver hög samarbetsförmåga och flexibilitet vill vi att du är en serviceinriktad person med ett helhetstänk. Vidare ser du förändringar som något inspirerande och utvecklande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef Jennie Lerjerud, 079-062 24 62, jennie.lerjerud@regionsormland.se
HR-specialist Emelie Ravelin, 072-965 56 31,
emelie.ravelin@regionsormland.se (Emelie.Ravelin@regionsormland.se)
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på kvinnokliniken!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2021-09-30.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)

Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Liknande jobb


17 maj 2024

Barnmottagning, administratör

17 maj 2024

Medicinsk sekreterare till Torvalla hälsocentral välkomnas!

Medicinsk sekreterare till Torvalla hälsocentral välkomnas!

17 maj 2024

Verksamhetsadministratör

Verksamhetsadministratör

17 maj 2024