Medicinsk sekreterare, vikariat, till BarnReHab Skåne i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Habilitering och Hjälpmedel i Region Skåne har ett viktigt och utmanande uppdrag; att göra livet mera möjligt för barn, ungdomar och vuxna med varaktig funktionsnedsättning. Vi har 800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden, som tillsammans arbetar för att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott liv utifrån egna val. Vi erbjuder stöd, behandling, träning och hjälpmedel för att underlätta aktivitet och delaktighet. Våra verksamhetsområden är barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering, hjälpmedelsverksamhet och syn-, hörsel- och dövverksamhet.

Barn- och ungdomshabiliteringen vänder sig till barn och ungdomar (0-18 år), med varaktiga funktionsnedsättningar och deras familjer. Barnen och ungdomarna kan ha rörelsehinder, utvecklingsstörning eller autism. Verksamheten bygger på ett tvärfackligt familjecentrerat teamarbete, vilket innebär att familjen har full delaktighet i planering och utvärdering av insatserna.

På BarnReHab Skåne arbetar vi med rehabilitering av barn och unga med förvärvad hjärnskada och med utredning och habilitering av barn/ungdomar med svåra funktionsnedsättningar efter ansökan från de lokala habiliteringsteamen. Enheten har sex platser för boende måndag till fredag.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att ansvara för journalhantering; utskrift av diktat, remisshantering, brev och intyg samt arkivering. Du sköter det administrativa kring våra mottagningar, bokar besök, tar fram statistik och stöttar så att arbetet flyter på. Du ansvarar för enhetens administrativa service och information. Vid behov kommer du också att arbeta i våra ekonomiska system med fakturahantering. Eftersom vi arbetar i olika datasystem och databaser behöver du vara intresserad och kunnig inom området.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration, 80p (KY)/400p (YH) eller motsvarande utbildning till medicinsk sekreterare. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som medicinska sekreterare eller av serviceinriktade och administrativa arbetsuppgifter. En fördel är om du har erfarenhet av arbete i team/arbetslag. Vi ser gärna att du har kunskap om systemen PMO, Raindance, QlickView, PASIS och Prima. Eftersom du ansvarar för vår journaldokumentation samt är vårt ansikte utåt är det viktigt att behärska det svenska språket i skrift och tal.

Som person är du positiv, ansvarstagande, noggrann, stresstålig samt har hög servicekänsla och en god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret sker innan anställning.

ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Olofsson, Enhetschef
044-19 45 02
Diana Forsgren Ottosson, Teamledare/Kurator
0451-29 83 07
Jeanette Ohrberg, Enhetschef
0418-65 16 14
Anita Olsson, Sjuksköterska
0418-47 39 60
Helén Holmström, Verksamhetschef
040-675 36 06
Elisabeth Haskel, Enhetschef
046-17 29 18
Nils Hellman, HR-ansvarig
070-278 34 09
Studierektor för Region Skånes PTP-program Göran Skogman (frågor som rör PTP-tjänstgöringen

Rekryterare Peter Svensson (frågor som rör rekryteringsproce
040-625 74 51
Aniela Meincke, Enhetschef
046-17 87 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånevård Kryh, habilitering och hjälpmedel
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. 50- 100%, tjänstgöringsgrad kan diskuteras Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker efter snarast. Anställningen är tidsbegränsad till och med 2015-12-31. Arbetstider: 08.00- 16.30.
  • Publicerat: 28 april 2015

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare

Medicinsk sekreterare

7 maj 2024

Vi söker en medicinsk sekreterare till Krokom Hälsocentral!

Vi söker en medicinsk sekreterare till Krokom Hälsocentral!

6 maj 2024