Mercedes-Benz Malmö söker en stjärna på kundservice till vårt BDC/Kund ...

Mercedes-Benz Malmö söker en stjärna på kundservice till vårt BDC/Kund ...

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på kundbemötande och vill jobba med enastående produkter? Vi erbjuder en arbetsplats med modernt ledarskap och det gemensamma målet om att tillsammans bli No.1. Här jobbar du där det händer, på ett företag med en känsla av att allting är möjligt.
På MB Malmö sätter vi medarbetarna i fokus. Vi tror att när våra medarbetare trivs, trivs också våra kunder. Hos oss är gemenskap och självständighet vägen till framgång. Framgång är en lagsport och vi arbetar varje dag för att hjälpa varandra. Vårt mål är att bli No.1 i Sverige på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och lönsamhet. Vi har haft stigande resultat år på år och hoppas att du vill hjälpa oss nå hela vägen! 

Om jobbet 
På vårt kundcenter BDC arbetar vi i ett team på sex personer. Vi är kundens första kontakt med MB Malmö och vi arbetar varje dag för att ge kunderna ett bemötande som matchar våra fantastiska produkter.
Första kontakten är otroligt viktig för kundens upplevelse och fler än någonsin önskar hantera så mycket som möjligt av sitt ärende utan att behöva besöka vår anläggning. Med fullt bemannad telefon. mail och chatt gör vi det enkelt för kunden.  Det arbete vi i BDC påbörjar är sedan avgörande för att efterföljande avdelningar såsom verkstad och försäljning ska kunna fullfölja kundens resa mot en strålande upplevelse av MB Malmö. Bilbranschen står inför stora förändringar och vi ser stora möjligheter att digitalisera och förbättra både våra processer och kundens upplevelse. 
BDC är placerat backoffice därför är telefon och dator är ditt främsta redskap. Med god service, tillgänglighet och hög kompetens är detta något som vi gjort till vår styrka. Vi har fullt fokus på vår vision att vara No.1 i medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att:    
Hantera kunddialog via mail, webbchatt och telefon
Arbeta i bokningssystem och skapa arbetsorder
Proaktiv kunddialog med våra kunder
Leadsgenerering till verkstad och försäljning
Bearbetning av leads
Merförsäljning i samband med bokning eller frågor från kunder
Skapa offerter samt presentation till kund
Kampanjförsäljning

Om Dig 
För dig är service en självklarhet. Du har den här speciella förmågan att förstå kunders problem och lyckas alltid hitta en lösning till det. Kundnöjdhet är din paradgren. Du känner dig trygg i muntlig och skriftlig kommunikation.
För att lyckas och trivas tror vi att du är en strukturerad och kommunikativ do:er. Lika goda relationer som du har till dina kunder, har du även internt med kollegorna i hela bolaget. 

Vi tror att du idag har erfarenhet från kundserviceverksamhet, callcenter, försäkringsrådgivning, eller har kunskap inom olika bokningssystem. Du är tekniskt kunnig eller har ett motorintresse.
Meriterande är om du har arbetat i fordonsbranschen eller om du har erfarenhet av fordonsteknik. Du kanske är mekaniker som vill byta spår?
Har du inte tidigare koppling till fordon kan du såklart vara rätt ändå! Vi tror på individen och med rätt inställning kan du genom utbildning och intern praktik ta stora kliv.
Du har körkort och minst slutförda gymnasiestudier.

Mer info 
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Annelie Attered 0722-104858. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Axel Stigmar HR på tel. 040-679 7231.    

Ansök nu!   
Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Sök därför snarast. Ansöker gör du via länken nedan. Välkommen med din ansökan senast söndag den 3 juli.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mercedes-Benz Försäljnings AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 3 juli 2022

Liknande jobb


Servicerådgivare

Servicerådgivare

20 maj 2024

20 maj 2024

17 maj 2024