OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du student och på jakt efter ett meriterande extrajobb vid sidan av dina studier? Ta då chansen och sök tjänsten som ekonomiassistent till vår kund aktuella inom IT-branshen. Företaget erbjuder en långsiktig tjänst där du får möjlighet att utvecklas och arbeta självgående samtidigt som du skaffar dig praktisk erfarenhet.
OM TJÄNSTEN
Vi söker för vår kunds räkning en student som kan jobba en dag varannan vecka som ekonomiassistent. Denna tjänst passar därför dig som är studerande och vill få praktisk erfarenhet av att arbeta med ekonomi.
Vår kund är ett företag i framkant med en modern arbetsplats där man får många förutsättningar för att utvecklas. Arbetsplatsen präglas av goda samarbeten och teamanda. Start för tjänsten är 30e april men du kommer att cirka två veckor innan få en gedigen introduktion för att du ska få de bästa förutsättningarna i rollen.
Du erbjuds
* Ett meriterande extrajobb
* En arbetsplats med högt i tak och laganda
* Kompetensutveckling
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med bokföring och leverantörsfakturor, där du bland annat kommer registrera och kontrollera fakturor samt administrera dessa. Du kommer att arbeta mycket självgående men kommer även att stötta de fem andra på avdelningen med ekonomiska arbetsuppgifter.
Du kommer vidare att:
* Sköta löpande bokföring
* Sammanställa utlägg hos medlemmar och genomföra efterforskningar
* Ha koll på in- och utbetalningar och reda ut eventuella oklarheter
* Skicka ut påminnelseavgifter
* Ta in underlag från löneadministrationen
VI SÖKER DIG SOM
* Är studerande på högskola/universitet och har minst två år kvar av din utbildning
* Är flytande i svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av bokföring, kontering och/eller lönehantering.
Som person är du:
* Självgående
* Problemlösande
* Initiativtagande
Övrig information
* Start: 30e april
* Omfattning: En gång varannan vecka
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231