Mio söker Demand Planner

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Som Demand Planner på Mio ansvarar du tillsammans med dina kollegor i teamet för att säkerställa att våra lager är optimerade för kommande försäljning och att våra butiker har god tillgänglighet och högt varutryck av rätt produkter.

Du ansvarar för ett eller flera produktområden och arbetar tvärfunktionellt med produktchefer, kampanjprojektledare och konceptutvecklare för att maximera köpupplevelsen för våra kunder.

Du rapporterar till Chef Demand planner och tillhör Mios varuförsörjningsavdelning.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Säkerställa korrekta prognoser för de produkter du ansvarar för med fokus på storsäljare och kampanjer
- Arbeta med uppsättningar i vårt varuförsörjningssystem Relex för att optimera påfyllnaden till centrallager och butik
- Stämma av inköp mot fastställd budget per produktområde och försäljningsperiod, inom ramarna för open-to-buy
- Vara en länk mellan sortiment och butik och agera på störningar i leveransflödet, hela vägen mellan leverantör och kund
- Driva och föreslå förbättringar och utveckling av supply chain, delta i förändringsprojekt
- Stödja dina kollegor i teamet genom att vägleda och följa upp uppsatta mål och KPI:er
- Analysera och agera på avvikelser

Vem är du?
- Du har god analytisk förmåga och lätt för att se matematiska samband
- Gilla att ”gå till botten” och förstå rotorsaker för att greppa helheten
- Van att arbeta med hela värdekedjan från leverantör till kund, och förstå kundperspektivet
- Du är en duktig kommunikatör med förmåga att vara sammanhållande över avdelningsgränser
- Du är van att leda dig själv, är nyfiken och trivs med att ta egna initiativ
- Du har erfarenhet från att jobba med logistik eller inköp, gärna inom detaljhandel 

Kvalifikationer
- Uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
- Eftergymnasial utbildning inom supply chain, ekonomi, logistik eller motsvarande
- Erfarenhet av att arbeta i Excel
- Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, med fördel M3
- Meriterande: Erfarenhet av detalj- eller dagligvaruhandel
- Meriterande: Erfarenhet av Relex varuförsörjningssystem

Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid på Mios servicekontor i Tibro. Vi tillämpar provanställning på 6 månader.

Urval och intervjuer sker löpande.

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Liknande jobb


28 maj 2024

Kvalificerad inköpare

Kvalificerad inköpare

28 maj 2024

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

Category Manager Airline Operations to SAS, Stockholm

17 maj 2024