Mio söker operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.




Till vårt servicekontor i Tibro söker vi nu en operativ inköpare 

I rollen kommer du framför allt att arbeta i anskaffningsprocesserna.

Detta innebär mer ingående ansvarsområden som:

- att orderlägga till centrallager/butik
- att säkerställa god tillgänglighet och optimera lagernivåer
- att leveransbevaka och säkerställa att Mio får leveranserna i tid
- att säkerställa prognoser på produktnivå
- att arbeta med analyser och uppföljningar
- fakturahantering
- mätning och uppföljning av leverantörerna

Utöver detta är en viktig del av arbetet att kunna vårda och bygga affärsmässiga relationer med leverantörerna. 

Du kommer att jobba i ett team tillsammans med chef för operativa inköp, demand planners och övriga operativa inköpare på inköpsavdelningen. 

Tjänsten är ett vikariat under ett år med omgående start.

Om dig

För att lyckas i rollen ska du alltid verka i linje med Mios vision och värderingar med extra tyngdpunkt på:

- att ha förändringsvilja
- att aktivt arbeta för att bidra till allas arbetsglädje
- att alltid leverera ett positivt bemötande
- att vara affärsmässig och representera Mios varumärke på ett professionellt sätt
- att ge god service och ha fokus på försäljning
- att vara noggrann, strukturerad och analytisk

Som person har du mycket goda analytiska färdigheter samt förståelse för siffror. Du har ett stort eget driv och har lätt för att ta egna beslut. I ditt samarbete är du prestigelös och en god lagspelare som ser till organisationens bästa. 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller har en relevant utbildning inom inköp, logistik eller ekonomi. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.  Är väl förtrogen med MS Office och har erfarenhet av arbete i affärssystem, gärna M3. Erfarenhet från butik är meriterande.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.





Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mio AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 12 maj 2021

Liknande jobb


4 juni 2024

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

Junior upphandlare till myndighet i centrala Stockholm

7 juni 2024

Business Developer

Business Developer

7 juni 2024

7 juni 2024