Mötes- och eventkoordinator

Mötes- och eventkoordinator

Arbetsbeskrivning

Är du en människokännare? Människoälskare? I kombination med ordningssinne och säljdriv? Då är det dig vi vill ha.
Välkommen till Best Western Kom Hotel Stockholm!
Så vad är det egentligen för jobb? Som Mötes- och eventkoordinator på vår konferensavdelning! Sälja, boka och planera möten, vara vårt ansikte utåt mot gästerna - Vår gästvänliga stjärna. Vår kämpe på barrikaderna. Det är du som ser till att kunderna väljer oss, att våra fantastiska gäster får det de vill ha, att de trivs och kommer tillbaka.
Du jobbar oftast dagtid, men det förekommer även arbetspass på kvällar och helger.
Du hanterar en uppsjö av olika arbetsuppgifter. Du svarar på förfrågningar och lämnar offerter, ser till att gästerna välkomnas och hjälper dem med tekniken, lokalerna och fika, du finns till hands när gästerna behöver hjälp och sköter fakturering, utvärderingar och svarar när vi får feedback. Kort sagt – du ser till att kvaliteten på gästernas service och upplevelse är så hög som den ska vara på Kom Hotel.
Vår Mötes- och eventkoordinator arbetar nära och rapporterar till konferenschefen. Till sin hjälp finns konferensvärdar/värdinnor som också tar hand om gästerna.
Vad innebär tjänsten?
- Hålla kontakt med våra gäster, från första förfrågan till avslutande utvärdering och se till att de får det möte de vill ha.
- Försäljning och offerering av konferenser samt merförsäljning på plats
- Planering och genomförande av konferenser, i detta ingår att skicka pm och beställningar till andra berörda avdelningar och leverantörer.
- Kvalitetssäkra standard och service för våra gäster
- Arbeta med daglig konferensdrift såsom att ta emot gäster, finnas till hands, duka fram fika, lunchstäda lokaler etc.
- Administration efter konferensen såsom fakturering och utvärderingar.
- Hålla fortsatt god relation till våra stammisar och kunder.


Och vem är du?
Vi ser att du är en servicestjärna ut i fingertopparna! Att du med glädje och energi gör det där lilla extra för våra underbara gäster.
Vi blir överlyckligliga om du kan Suite 8. Vi blir glada om du har erfarenhet av liknande tjänst eller har arbetat med konferensbokning eller detaljplanering… allra mest har du erfarenhet inom service och är en allmänt fantastisk människa. Vi skulle älska om du är bra på konferensteknik och att komma med kreativa idéer och gillar att piffa och trixa på konferensen.
Vad vi däremot kräver: att du talar svenska och engelska i både skrift och tal! Har utbildning inom hotell och turism eller har minst 2 års branscherfarenhet samt att du tidigare jobbat med någon typ av hotellbokningssystem.
Vad erbjuder vi…?
Främst så har vi det roligt på jobbet. Seriöst och på riktigt. Det låter så himla blasé att säga ”vi är som en familj” – och det är vi inte heller – mer ett sammansvetsat gäng.
Sedan, utan inbördes ordning;
- Lön (Vi har såklart kollektivavtal)
- Fri tillgång till vårt stora gym – två våningar och nyrenoverat!
- Bra rabatter på hotellrum
- Kompetensutveckling i form av utbildningar
- Friskvårdsbidrag
Så skicka iväg ett CV och en ansökan nu, dock senast 31 oktober. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Väl mött och vi ses snart! //
Skicka in din ansökan till Anna Hallström Konferenschef, anna.hallstrom@komhotel.se Märk ansökan med ” Mötes- och eventkoordinator”.
Har du frågor gällande kollektivavtalet eller andra personalfrågor. Kontakta: Kea Lagerquist, HR Chef kea.lagerquist@komhotel.se
Hemsida: www.komhotel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Hotellchef Philip Dymling
08-4122306

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Best Western Kom Hotel STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Döbelnsgatan 17 - 19
Stockholm

Postadress

Döbelnsgatan 17
STOCKHOLM, 11140

Liknande jobb


Konferensvärd/Restaurang/Café

Konferensvärd/Restaurang/Café

15 maj 2024

Konferensvärd

Konferensvärd

8 maj 2024

Konferensvärd till ledande advokatbyrå

6 maj 2024