Myndighet i centrala Stockholm söker prestigelös personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Har du en utbildning inom personalområdet och vill du arbeta med personalärenden hos vår statliga akademiska kund? Är du dessutom strukturerad och serviceinriktad med god samarbetsförmåga? Då är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

Om uppdraget:

Åt vår statliga kund som inriktar sig främst på utbildning söker vi nu dig med erfarenhet av arbete som personaladministratör samt har högskoleutbildning inom personalområdet. Uppdraget är på heltid med start i början av september och sträcker sig 6 månader framåt.

Dina arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga uppgifter hos vår kund kommer vara löpande personaladministration som att handlägga anställningsavtal och ersättningar. Detta kräver att du som person är noggrann och strukturerad. Utöver detta kommer du att administrera samt svara på frågor om regler och rutiner kring bland annat semester och sjukfrånvaro. Du kommer även att stödja chefer och medarbetare i frågor kring HR. Vi ser därför att du som söker är prestigelös och har god samarbetsförmåga. Viss schemaläggning kan tillkomma.

Dina kvalifikationer:

- Högskoleutbildning inom personal
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom personaladministration eller likvärdigt
- Kunskaper i MS Office
- Kunskaper om HR-system till exempel Personec
- Kännedom om lagar och förordningar på området

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult hos oss får du chans att skapa ett bredare kontaktnätverk, bredda din kompetens och prova på nya utmaningar som stärker din konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vidare kommer du för uppdraget ha en engagerad och stöttande konsultchef.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Linda Solini på e-postadress: linda.solini@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid ca 6 månader
  • Publicerat: 15 juni 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024