Nackademin söker Rekryteringsadministratörer

Nackademin söker Rekryteringsadministratörer

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder ett varierande arbete på studentrekryteringen, där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för Nackademin. Exempel på förekommande arbetsuppgifter kan vara:


Arbete med registrering i vårt antagningssystem



Daglig kontakt via mail, telefon och chatt med personer som söker till våra utbildningar



Grundläggande yrkesrådgivning



Delta i och hjälpa till med t.ex. öppet hus och upprop



Tjänsten passar dig som
Är serviceinriktade och har inställningen att service är en viktig del i den relation vi bygger med våra blivande studenter. För att passa i vårt team tror vi att du är framåt, initiativrik och har en positiv attityd. Då arbetet periodvis kan vara stressigt, är det av största vikt att du känner dig bekväm med att behålla lugnet även i dessa situationer.
Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa, därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta.


Kvalifikationer
Gymnasieexamen
Mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
God datorvana
Erfarenhet från service och/eller kundkontakt
Erfarenhet av att arbeta i olika datasystem är meriterande men inget krav



Om Nackademin
Nackademin är ett utbildningsföretag med fler än 30 yrkeshögskoleutbildningar inom bland annat områden som hälsa, design, kommunikation, bygg och IT. Vi vill genom vår verksamhet vara en aktiv samhällsaktör och jobbar därför kontinuerligt för att kompetensförsörja Sverige genom att tillgodose näringslivets och arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov. Nackademin startades för 20 år sedan och utbildar idag ca 1 800 studenter årligen och har ett 1000-tal nätverkande företag. Våra utbildningar sker i nära samarbete med arbetslivet både när det gäller yrkeshögskoleutbildning, diplomutbildning eller skräddarsydd företagsutbildning.


Arbetstid och varaktighet
Tjänsten är en timanställning på behovsbasis, företrädesvis 30-40 timmar i veckan. Mestadels 40 timmar i veckan. Tillträde i januari/februari 2022 och avslutas i september 2022.


Så söker du
Maila CV och personligt brev till Lina.RingqvistHemlin@nackademin.se


Intervjuer sker löpande. Tjänsten planeras tillsättas under november månad med start i januari/februari. Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Studentrekryteringsansvarig Emma Ekenberg

Marknadskoordinator Malin Hallberh

emma.ekenberg@nackademin.se Emma Ekenberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nackademin AB Solna
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Besöksadress

Tomtebodavägen 3a
Solna

Postadress

Tomtebodavägen 3a
Solna, 17165

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör personalpool, utbildning

Administratör personalpool, utbildning

2 maj 2024

Programs Administrator

2 maj 2024

Utbildningssamordnare

30 april 2024