Nämndadministratör till stadskansliet

Nämndadministratör till stadskansliet

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag. 

I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå. 

Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

På stadsledningskontoret arbetar närmare 120 personer och vi fungerar som stabsorgan till kommunstyrelsen. Vi ger förvaltningarna råd, stöd och service samt leder utveckling i övergripande processer inom bland annat upphandling, it, kommunikation, HR och ekonomi. 

Stadskansliet tillhör stadsledningskontoret och ansvarar för kommunstyrelsens och övriga nämnders registratur men även för sekreterar-skapet
i bland annat kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och valnämnden.
Stadskansliet erbjuder stadens förvaltningar råd och stöd kring  juridiska
frågor och arkivhantering. Även överförmyndarverksamheten finns hos
stadskansliet.

Nu söker vi en nämndadministratör till vår enhet! 

Om enheten
På stadskansliet är vi 13 stycken medarbetare. Enheten har ett stadsövergripande ansvar för ärende- och dokumenthantering. Vi arbetar med hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet.

Arbetsuppgifter
Som administratör ska du stödja stadssekreteraren och förvaltningsjuristen med att samordna ärenden och det administrativa arbetet inför sammanträdena i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, dess utskott och beredningar. I rollen ingår det även att bland annat registrera handlingar åt överförmyndaren. Du administrerar även stadens förtroendemannaregister Troman.   
   
Även andra arbetsuppgifter så som fakturaadministration kan förekomma och arbetsinnehåll och förutsättningar kan komma att förändras. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och som är en van administratör. Det är en fördel om du har erfarenhet av styrelse- eller nämndadministration. Har du dessutom erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är det meriterande.
 
Noggrannhet, numerisk förmåga och stabilitet är viktiga egenskaper. Känsla för service är en nyckelkompetens för att lyckas i tjänsten. Du har god samarbetsförmåga då du kommer att samarbeta såväl stadssekreteraren som med andra tjänstemän och politiker. Vi förutsätter att du är strukturerad och van att arbeta i Officepaketet och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan idag! 

Kontaktinformation
Ida Wahlbom, Biträdande kanslichef, 087314773

Facklig representant, nås via stadens växel, 08- 731 30 00

Arbetsplats
Lejonvägen 15

18132 Lidingö

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024

15 april 2024