OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: NA24, NA19 Örebro kommun söker två nämndadministratörer som också är administrativa samordnare, en med placering på förvaltningskontoret Samhälle och miljö och en med placering på kommunledningskontorets kansliavdelning.I ansökningsformuläret anger du vilken/vilka befattningar som du söker.Allmänt om befattningarna: I befattningen på förvaltningskontoret (FK) Samhälle och miljö (Ref.nr: NA24) ingår att vara nämndadministratör åt fastighetsnämnden och miljönämnden kombinerat med befattningen som administrativ samordnare för Miljökontoret.I befattningen på Kommunledningskontoret, kansliavdelningen (Ref.nr: NA19), ingår förutom nämndadministration, för programnämnd Samhällsbyggnad, att arbeta som administrativ samordnare.Som administrativ samordnare kommer du att vara ett kvalificerat administrativt stöd till cheferna inom Kommunledningskontoret.Huvudsakliga arbetsuppgifter som nämndadministratör: - Att ha en viktig roll i införandet av ett kommungemensamt dokument- och ärendehanteringssystem, som nyligen påbörjats.- Att arbeta som sekreterare och samordna förvaltningens ärendeberedning.- Utgöra ett stöd till förtroendevalda och förvaltningsledning i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor.- Utgöra ett stöd till handläggare och vara behjälplig i lagstiftning, i att skriva och inför föredragning.- Arbeta med utveckling av administrativa rutiner för nämnden.Huvudsakliga arbetsuppgifter som administrativ samordnare: - Kvalificerat administrativt stöd till verksamheten/chefen.- Samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet.- Analysera och följa upp ekonomi och sjukfrånvaro etc.- Bistå i arbetet med budget, verksamhetsplaner och utredningsarbete.- Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter och PM.- Arbeta med schemaläggning, bemanningsplanering och verksamhetsintroduktion och ordna med utbildningsinsatser.- Kontakter med t.ex. KFÖ, medverka vid upphandlingsunderlag.- Leda projekt och verkställa uppgifter åt chef t.ex. arbetsmiljöåtgärder.Kompetenskrav: - Högskoleutbildning inom samhällsvetenskap/statsvetenskap eller juridik.- God kännedom om kommunallag, förvaltningslag, sekretesslag m fl.- Goda kunskaper i Office-paketet.Övrigt meriterande: - Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.- Erfarenhet från administrativt arbete inom offentlig sektor.- Erfarenhet av projektledning.Du är självständig, strukturerad, har god organisationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift i såväl protokoll som andra utredningar och handlingar.Du är även intresserad av statistik och att arbeta med analyser.Upplysningar: Kontaktpersoner för FK Samhälle och miljö (Ref.