OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen, Gislaveds kommun söker
NÄMNDS-/UTREDNINGSSEKRETERARE
TJÄNSTEN som ingår i stabsfunktionen för Socialförvaltningen är en tillsvidareanställning. Vi erbjuder stimulerande uppgifter i en framåtriktad förvaltning. Tillsammans med kollegor har du till uppgift att stödja socialnämnd och förvaltningarnas programområden som består av äldre- och handikappomsorg samt Individ- och familjeomsorg med planering, utveckling och uppföljning.
ARBETSUPPGIFTER:
Du kommer att ha en central roll med uppgifter som spänner över flera arbetsområden. Ett av dina huvudsakliga uppdrag är att ansvara för socialnämndens ärendehantering och nämndadministration. Du är också tillsammans med kollegor aktiv i det kvalificerade utvecklings- och utredningsarbetet som ständig pågår inom socialförvaltningens verksamhetsområde och på övergripande kommunnivå. Exempel på arbetsuppgifter är:
. Att svara för bevakning av formalia och rättsliga aspekter runt nämndens administration
. Vara förvaltningens Personuppgiftsombud (PULansvarig)
. Att svara för socialnämndens ärenden, vilket innebär att förbereda, ansvara för protokoll och föredragning av egna ärenden.
. Att agera stödresurs för nämnd och organisation.
.
KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som :
. Har relevant högskoleexamen inom t.ex offentlig förvaltning, samhällsvetenskaplig inriktning eller juridik.
. Har kunskap i kommunal- och förvaltningsrätt och gärna erfarenhet från liknade arbetstuppgifter
. Behärskar svenska språket, har datavana och en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
. Är bra på att organisera, är noggrann och strukturerad
. Är kundorienterad och serviceinriktad
. Kan skapa förtroende och har lätt för att samarbeta med andra