Nämndsadministratör

Nämndsadministratör

Arbetsbeskrivning

Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Kansliavdelningen är en stödfunktion till hela den kommunala organisationen. Avdelningen ansvarar bland annat för kommunens informationsförvaltning, den politiska ärendeprocessen, utredningar, juridisk vägledning, säkerhet och krisberedskap.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en erfaren nämndsadministratör till kommunens centrala kansliavdelning, med placering på kommunledningsförvaltningen. Du kommer att få arbeta självständigt som ett administrativt stöd till de politiska organen.

Som nämndsadministratör ingår du i ett team som tillsammans driver och utvecklar dokument- och ärendehanteringen i Burlövs kommun. I rollen ingår bl.a. nämndsadministration, registrering av allmänna handlingar i diarieföringssystemet, hantering av e-post och inkommande handlingar, arkivering, planering och samordning. Viss systemadministration eller andra administrativa uppgifter kan förekomma.

Burlövs kommun befinner sig i ett spännande skede när det gäller utvecklingen av kommunens administrativa processer och som nämndsadministratör har du en nyckelroll i det fortsatta utvecklingsarbetet.

Tjänsten kräver noggrannhet, hög integritet och ansvarskänsla.

Du kommer att ha nära kontakter med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.

Bredden på arbetsuppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs i stort och smått. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

KVALIFIKATIONER
Formella kvalifikationer:
• Universitets-/högskoleutbildning inom relevant område, t.ex. statsvetenskap
• Kunskaper om relevant lagstiftning (kommunalrätt/förvaltningsrätt/offentlighet och sekretess)
• God kännedom om en myndighets ärende- och dokumenthantering
• Förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper

Personliga egenskaper:
• Intresse för samhällsfrågor
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Struktur, noggrannhet och ordningssinne
• Kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• Omdömesgill och van att planera och fullfölja ditt arbete
• God problemlösningsförmåga
• Tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp


ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.

Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Kansliavdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Liknande jobb


Registrator

Registrator

7 maj 2024