Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som nämndsekreterare ansvar du för hela processen för en eller flera nämnder. Detta innebär allt från registrering, beredningar till nämndmöten, arkivering med mera. Du arbetar i nära samarbete med ansvarig förvaltnings- eller områdeschefen för respektive nämnd.

Nämndadministrationen ingår tillsammans med IT och kommunikation i kommunikationsenheten där vi är 14 medarbetare. Vi är ett glatt gäng som månar om en bra arbetsmiljö, både i enheten som på arbetsplatsen., Likväl månar vi om att vi levererar god kvalitativ service på ett effektivt och hållbart sätt.
Kommunikationsenheten utgör tillsammans med personalenheten och ekonomienheten Ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är akademiskt utbildad till statsvetare, samhällsvetare eller inom juridik, eller har god erfarenhet av att jobba i offentlig verksamhet som nämndsekreterare och registrator. Du har adekvat utbildning eller god erfarenhet av att jobba i offentlig verksamhet som nämndsekreterare och registrator. Vi ser att du har god kunskap inom offentlig rätt och att du har ett brinnande intresse för samhälle och demokrati.

ÖVRIGT
Vingåkers kommun uppmuntrar till intern rörlighet och vakansen är endast tillgänglig under förutsättning att ingen internanställd har förtur, eller på annat sätt gör anspråk på tjänsten. Därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Vi kallar till intervju löpande, så vänta inte med att söka till sista datumet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Maria Pestrea
0151-19119
Personalchef och tf kommunchef Mattias Gustafsson
0151-191 00
IT/kommunikationschef Maria Pestrea
0151-191 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vingåkers kommun, Kommunikationsenheten VINGÅKER
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100 Dagtid. Anställningen kan innebära kvällsjobb någon gång i månaden. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-01-02 Tillträde efter överenskommelse, eller så snart som möjligt.
  • Publicerat: 23 november 2016

Besöksadress

Parkvägen 8 VINGÅKER
None

Postadress

Vingåkers kommun
VINGÅKER, 64380

Liknande jobb


Visstidsanställd nämndsekreterare/registrator

Visstidsanställd nämndsekreterare/registrator

23 november 2020

Är du världens bästa sekreterare? Vi behöver dig!

Är du världens bästa sekreterare? Vi behöver dig!

19 november 2020

Utskottssekreterare

Utskottssekreterare

18 november 2020

16 november 2020