Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga.
Kommunen har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation.
Välkommen du också!

Barn- och utbildningsförvaltningen söker dig som vill ha ett omväxlande och utmanande arbete där du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling.

Barn och utbildningsnämnden ansvarar för kommunens verksamheter inom utbildningsområdet: förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grundsärskola, gymnasieskola, vuxenutbildning och yrkeshögskoleutbildningar. Tjänsten som nämndsekreterare är centralt placerad på förvaltningen tillsammans med kollegor med olika uppdrag såsom kvalitetsutvecklare, ekonomi-, HR- och barnomsorgsassistenter och verksamhetschefer. Avdelningen ansvarar för såväl daglig administration som beslutsunderlag för beslut i förvaltningsledning och ansvarig nämnd. Vi kommer från hösten 2020 att ha vårt förvaltningskontor i nyrenoverade lokaler i Rådhuset i centrala Arboga. Samtliga förvaltningar i kommunen finns i Rådhuset och det är nära till kollegor i andra förvaltningar.

Arbetsuppgifter
Arbetet som nämndsekreterare är händelserikt med delaktighet i hela ärendehanteringen inom barn- och utbildningsförvaltningen. Du kommer bland annat att vara sekreterare och huvudregistrator i barn- och utbildningsnämnden, handlägga egna ärenden av skiftande karaktär samt vara ett stöd till handläggare och förtroendevalda.

Tillsammans med förvaltningschef och nämndordförande förbereder du nämndsammanträden och andra möten i förvaltningen, dokumenterar vid nämndsammanträden och andra protokollförda möten. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll när det gäller samordning och administration för ärendeprocessen till nämnd. Kontakt med medborgare ingår som en naturlig del i arbetet och du fungerar som ett stöd för verksamheten i frågor som rör offentlighet och sekretess.

Du deltar i förvaltningens och det kommungemensamma arbetet kring GDPR-frågor.

Kvalifikationer
Du har utbildning motsvarande högskole- eller universitetsutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Det är meriterande om du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor. Det är även meriterande om du har kunskaper i dokument- och ärendehanteringssystem W3D3.

Du ska ha goda datakunskaper (office-programmen). Då arbetet innebär att vara ansvarig för skriftliga formuleringar av beslut är det viktigt att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i skrift.

Du ansvarar självständigt för nämndprocessens olika steg, det innebär att du som person har god förmåga att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Det är viktigt att du har förmågan att se helheten utan att tappa detaljer. Det finns perioder i nämndprocessen då arbetsbelastningen kan vara hög, varför din förmåga att hantera stress är viktig.

Du är serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt och är tillmötesgående i kontakten med förtroendevalda, kollegor och medborgare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Arbetstid/Varaktighet
Heltid, tillsvidare. Tillträde efter överenskommelse.

Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktperson
Verksamhetschef Britt-Marie Deubler telefon 0589-871 65
E-post britt-marie.deubler@arboga.se

Facklig företrädare
Vision Marina Lundgren telefon 0589-870 21

Ansökan
Sista ansökningsdag 2020-02-29.
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 251/20.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss all kontakt från annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


26 april 2024

15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024