Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Socialförvaltningen har ca 1 650 anställda och ansvarar för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om funktionsnedsatta. Förvaltningen styrs av socialnämnden. Som nämndsekreterare arbetar du på förvaltningskontoret på nämndens och socialdirektörens uppdrag.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta som sekreterare i nämnden, arbetsutskott, förvaltningens ledningsgrupp samt handikappsamråd. I uppdraget ingår även att vara ersättare för nämndsekreterare i individutskott. Nämndsekreteraren ansvarar för processer och rutiner kring socialnämndens arbete, så som kvalitetssäkring av sammanträdeshandlingar, förberedelser av handlingar och kallelser inför utskott- och nämndsammanträden. Du ansvarar för
protokoll vid nämndsammanträden samt deltar i utvecklingen av nämndarbetet. Som nämndsekretare arbetar du även med administration av ärendehantering och enklare utredningar till exempel svar på medborgarförslag. Nämndsekreteraren bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller nämndhandlingar och dokumenthantering.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning, till exempel inom statsvetenskap, socialt arbete eller samhällsvetenskap. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i kommunal lagstiftning. Du har erfarenhet från kommunal- eller offentlig förvaltning som gett dig kunskaper om och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Erfarenheter från administrativt arbete ser vi som meriterande. En förutsättning för att lyckas i arbetet som nämndsekreterare är att god förmåga att uttrycka sig klart och tydligt i skrift och ett strukturerat arbetssätt. Du uppskattar ett självständigt arbete, tycker om att ge service och har ett professionellt förhållningssätt. Du är noggrann, har mycket god datorvana och har gärna erfarenhet av ärendehanteringssystem.

Kontaktpersoner på detta företaget

Socialdirektör Marica Gardell
0498-263350
Socialdirektör Marica Gardell
0498-26 33 50
Ekonomichef Anna-Lena Gutedal
0498-263301
Administrativ chef Kristina Pajuäär
0498-26 32 32
Ekonomichef Anna-Lena Gutedal
0498-26 33 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gotland, Socialförvaltningen Gotland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-02-01 eller enligt ök.
  • Publicerat: 4 december 2013

Besöksadress

Visborgsallén 19 Visby
None

Liknande jobb


Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

23 september 2020

18 september 2020

17 september 2020

Kommunsekreterare till kansliavdelningen

Kommunsekreterare till kansliavdelningen

13 juli 2020