OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälso- och sjukvårdskansliet, Hälso- och sjukvårdskansliet Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård.Regionen har också uppdraget att svara för regionala utvecklingsfrågor.Västra Götalandsregionen är, med sina ca 51 000 anställda, den största arbetsgivaren i Sverige. Hälso- och sjukvårdskansliet i Göteborg har som uppgift att stödja de fem hälso- och sjukvårdsnämnderna som finns i Göteborgsområdet.Hälso- och sjukvårdsnämndernas viktigaste uppgift är att verka för god folkhälsa och se till att invånarnas behov av hälso- och sjukvård, tandvård och handikappverksamhet tillgodoses.På kansliet, som leds av en hälso- och sjukvårdschef, finns en planeringsavdelning och en ekonomiavdelning.Nämndsekreterartjänsten ingår i planeringsavdelningen och är underställd den administrativa chefen. Arbetsuppgifter Som nämndsekreterare ingår du i ett team som ger stöd och service till en av de fem hälso- och sjukvårdsnämnderna, i detta fallet HSN12, som företräder befolkningen i norra och östra Göteborg.Arbetsuppgifterna består i att hålla samman det administrativa arbetet runt nämnden, som exempelvis att bereda ärenden, skriva protokoll, vara ett stöd till nämnden i kontakter med pensionärsråd och brukarorganisationer samt övrig nämndservice.Dessutom ingår du i och stöder teamet med olika arbetsuppgifter, du är också den som för anteckningar i olika sammanhang. Kvalifikationer Du har för tjänsten lämplig högskoleutbildning samt erfarenhet av liknande arbete i en politiskt styrd organisation.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper där samarbetsförmåga, social kompetens och en god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift är viktiga egenskaper.Övrigt Vi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.