Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen söker en blivande nämndsekreterare då den som innehar tjänsten närmar sig pensionsavgång. ARBETSUPPGIFTER Ge stöd och service åt förtroendevalda och anställda inom Omsorgsförvaltningen. Allmänna kontorsgöromål, ärendeberedning, protokollskrivning, uppföljning och expediering av beslut i olika politiska instanser, utrednings- och projektarbeten. Vid behov ersätta övrig personal på avdelningen, övrigt förekommande arbetsuppgifter på förvaltningskontoret. Under 2009 kommer du att på deltid skolas in i uppdraget som nämndsekreterare och på deltid ingå i förvaltningens verksamhetsstöd. KVALIFIKATIONER Samhällsvetenskaplig utbildning på högskolenivå, erfarenhet av administrativt arbete i en politiskt styrd organisation. God datorvana samt kunskap inom officepaketet. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, god samarbetsförmåga samt god förmåga att arbeta självständigt.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vikarierande enhetschef Nämndservice

24 mars 2010

Utvecklingsledare

24 mars 2010

Kommunsekreterare

7 maj 2010

Kommunsekreterare

16 augusti 2010