Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt fyra kommunövergripande enheter. I verksamheten ingår också Hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Som stöd för organisationen finns ett förvaltningskontor under förvaltningschefen med inriktning på ekonomi,
myndighetsutövning, information och IT samt personal. Direkt underställd förvaltningschefen finns även medicinskt ansvarig sjuksköterska och medicinskt ansvarig rehabilitering samt en verksamhetscontroller. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.
Arbetsuppgifter: Som nämndsekreterare i Omsorgsförvaltningen får du ansvaret för den centrala administrationen inom förvaltningen omfattande bland annat post-och arkivhantering. Du är sekreterare i Omsorgsnämnden, Östra Skånes
Hjälpmedelsnämnd, Personalkommittén, ledningsgruppen och tillika sekreterare till Förvaltningschefen som också är din chef. I
arbetsuppgifterna ingår även ett samordningsansvar i förvaltningen för nyttjandet av EU:s programfonder. Du blir "spindeln i nätet" och den sammanhållande kraften i förvaltningens administration.
Kvalifikationer: Du har högskoleutbildning med kunskaper inom samhällsvetenskap och juridik. Du har vidare erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse och även en gedigen administrativ erfarenhet. Som person är du organiserad, noggrann, serviceinriktad och
stresstålig och van att samtidigt ha många bollar i luften. Du har en god känsla för svenska språket och har lätt att uttrycka dig såväl i tal som i skrift.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010