Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Ref: 20201348 Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare på serviceförvaltningen ansvarar du för ärendehantering och sekreterarskap för nämnden och arbetsutskottet. Du är även ett stöd för förvaltningens chefer i ärendeprocessen. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för hela ärendeprocessen då du är huvudansvarig för nämndadministrationen vilket bland annat innebär att du registrerar, samordnar och kvalitetssäkrar beslutsunderlag till nämnden. Du samordnar och leder förvaltningens nätverk för registratorer och superanvändare i IT-stödet Platina samt stöttar förvaltningens handläggare. I rollen ingår det även att vara ett stöd för våra politiker, chefer och tjänstemän i det administrativa nämndarbetet. Du har också hand om förvaltningens allmänna brevlåda. I rollen ingår dessutom att hålla utbildningar i IT-stödet Platina, offentlighet- och sekretess, samt ärendeprocessen. Utöver detta kan du komma att driva projekt och ansvara för utredningar.

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik eller samhällsvetenskap. Efter din examen har du arbetat minst 1 år med liknande arbetsuppgifter och har erfarenhet av ärendeprocesser i offentlig verksamhet. Utöver detta har du mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska i både tal och skrift samt goda kunskaper i Office 365. Det är också meriterande om du har erfarenhet av IT-stödet Platina.

Som person visar du intresse för dina kollegor och skapar laganda. Du har förmågan att lyssna in andra och är smidig i din kommunikation. Eftersom du är sekreterare i olika forum, främst nämnden, är det en förutsättning att du skriver klart, tydligt och korrekt och kan anpassa dina texter efter målgruppen. För dig är det en självklarhet att följa de lagstadgade krav och de rutiner som finns samtidigt som du bidrar om det är något som behöver utvecklas eller förändras. Du är även duktig på att planera och organisera och arbetar för att hitta sätt att förenkla eller effektivisera ditt arbete utan att tumma på kvaliteten.

Om arbetsplatsen
Kansli- och utvecklingsavdelningens uppdrag är att stödja nämnd, förvaltningsledning och verksamheten. Detta gör vi genom att samordna, leda, styra, omvärldsbevaka och följa upp förvaltningens administrativa arbete samt genom kompetensutveckling. Avdelningen arbetar med kvalitet- och utvecklingsfrågor och har i uppdrag att skapa struktur för styrning och ledning och ge verksamheten stöd i gemensamma processer och frågor. Avdelningen bereder även beslutsunderlag och kvalitetssäkrar förvaltningens ärendeprocess och har förvaltningsövergripande samordningsansvar inom olika områden.

Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar Serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat.

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse

Övrigt
Om du har sökt tjänster i Malmö stad tidigare så märker du kanske att du söker till denna tjänst på ett nytt sätt. Vi byter rekryteringssystem för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du vill återanvända en ansökan du gjort för en tidigare tjänst hos oss kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidigare CV och personliga brev.  ​
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2020
  • Ansök senast: 16 juni 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024