Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Sundsvalls kommun söker en nämndsekreterare för anställning vid Vård- och omsorgsnämnden.

Nämndsekreterare ansvarar för ärendehantering och nämndadministration inom Vård- och omsorgsnämnden och arbetar med tydligt kundfokus mot nämnd, förvaltningens kärnverksamheter, samarbetspartners samt enskilda personer som kontaktar förvaltningen. Anställningen är i Vård- och omsorgsförvaltningens stab.

Vi är måna om att arbeta tillsammans för att ge god service, hög kvalitet och effektivitet.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare arbetar du med nämndadministration och vissa juridiska frågor inom Vård- och omsorgsnämndens ansvarsområde. Du är delaktig i beredning av ärenden till nämnd. Det är även nämndsekreterarens ansvar att skriva kallelser till sammanträden, sammanfatta underlag inför beslut, protokollföring under sammanträden och att expediera fattade beslut efter sammanträdets slut.

I tjänsten ingår även visst utredningsarbete och du kommer även att ha ett visst ansvar för administrativa uppgifter såsom rapporteringar till tillsynsmyndighet, skriva yttranden mm.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, samhällsvetare eller med annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Utbildningen behöver ha omfattat förvaltningsrätt och gärna även socialrätt.

Det är väsentligt att du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd verksamhet och det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av att ha arbetat inom socialtjänstens område.

Som person trivs du med att arbeta både självständigt och i grupp. Du behöver ha god förmåga att planera och strukturera arbetet, vara flexibel och kunna prioritera arbetsuppgifter på kort och lång sikt. Du kan uttrycka dig väl i det svenska språket både i tal och skrift. Du är kommunikativ, tydlig och besitter en pedagogisk förmåga. Du har social kompetens vilket gör att du kan arbeta bra med andra och relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024

8 februari 2024