Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.
OM JOBBET
Nu söker Kanslienheten en nämndsekreterare.

Som nämndsekreterare är du ansvarig för nämndens hela ärendehantering. Du fungerar som nämndens registrator vilket innebär registrering av handlingar i kommunens diarium och visst ansvar för nämndens arkiv. Som nämndsekreterare gör du utskick till sammanträden, skriver protokoll samt ansvarar för alla andra rutiner kring sammanträdet. Samarbete med nämndens ordförande är naturligt, liksom med kommunens tjänstepersoner, politiker och medborgare. Du har också ett nära samarbete med övriga nämndsekreterare och administratörer. I tjänsten kan även utredande uppdrag för den centrala ledningen i kommunen komma att ingå.

Som nämndsekreterare tillhör du Kanslienheten som ingår i Kommunledningskontoret tillsammans med bland annat HR, ekonomi, kommunikation och kost. Kanslienheten arbetar som stöd till politiker, chefer och tjänstepersoner genom att bistå organisationen i en korrekt och informationssäker hantering av dokument. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete där du får använda och utveckla din egen kompetens tillsammans med ett positivt och glatt arbetslag.

DIN PROFIL
Vi tror på rätt kompetens på rätt plats.

Vi söker dig som är har en akademisk utbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av registrering i dokument- och ärendehanteringssystem, likt Ciceron DoÄ och kunskaper i kommunal- och förvaltningsrätt.

Du är intresserad av att arbeta med utveckling och den politiska processen. Du är trygg i din yrkesroll och har stor ansvarskänsla, god samarbetsförmåga, tycker om nya utmaningar och uppskattar omväxlingen mellan självständigt arbete och samarbete. Då dokumentation är en av dina huvudsakliga arbetsuppgifter bör du kunna arbeta med och förstå komplicerade språkliga underlag men också producera egna dokument av hög kvalitet. Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.

KRAV
Relevant utbildning

VI ERBJUDER DIG
I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitét och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.

Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:
https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommuns-formaner/

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:
https://www.lycksele.se/levailycksele  

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Vikariat, från 1 februari 2023 till 31 januari 2024
Omfattning: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef.

I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos Kanslienheten? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 544, senast 2022-11-20. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele.

Kontaktpersoner på detta företaget

Badföreståndare Ingegerd Åslund
0950-166 41
Kommunal Ingrid Ölmebäck
0950-166 40
Förvaltningschef Nestor Lindström
0950-167 28
Enhetschef Gatu Karin Gottfridsson
0950-167 31
Vision Charlie Persson
070-379 59 31
Verksamhetschef Samuel Lundström
0950-168 55
Rektor Olli Joenväärä
0950-163 14
Lärarförbundet Lena Axelsson Westergren
070-614 92 77
Facklig representant Johan Danielsson
0950-163 62
Enhetschef Linda Renman
0950-164 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lycksele Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Storgatan 22
None

Postadress

Storgatan 22
Lycksele, 92181

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024