Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av kommunal verksamhet och vill verka i hjärtat av kommunen? Vill du vara en viktig kugge i det fortsatta utvecklingsarbetet inom nämndkansliet? Då kan tjänsten som nämndsekreterare hos Hallstahammars kommun vara något för dig. 
Tjänsten innebär att du tillhör nämndkansliet som idag består av två registratorer, tre nämndsekreterare och en kanslichef. Under våren hoppas man även kunna utöka gruppen med en arkivarie. Här välkomnas du till ett team med framåtanda, gemenskap och som känner en stolthet i att vara med och bidra till kommunens uppdrag, ett intresse som vi hoppas att du delar.
Som nämndsekreterare erbjuds du ett omväxlande jobb mitt i den politiska processen och vi söker dig som har flerårig erfarenhet från liknande tjänst. Utifrån ditt uppdrag är du van att ansvara för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden och fungera som stöd för förtroendevalda, handläggare och chefer. Du har en viktig roll i samverkan mellan förvaltning och politik.
Tjänsten innebär även att man får möjlighet att vara delaktig i att utveckla arbetet inom nämndkansliet. De nämnder som kansliet bistår är:
barn- och utbildningsnämnden
bygg- och miljönämnden 
kultur- och fritidsnämnden 
kommunstyrelsen
social- och arbetsmarknadsnämnden
äldrenämnden  
tekniska nämnden 

Vi söker dig som känner dig trygg i din yrkesroll, som tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och organiserat sätt och snabbt anpassar dig till nya omständigheter. Din goda sociala kompetens kommer väl till pass då rollen innebär att du arbetar mot ett brett kontaktnät inom organisationen och där är din förmåga att skapa förtroende och goda relationer är av yttersta vikt.
Välkommen med din intresseanmälan på www.randstad.se, senast 2025-02-09. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ann-Catrine Nilsson-Gärd 0733-434341 ann-catrine.nilsson.gard@randstad.se . För fackliga frågor är du välkommen att kontakta Malin Erngren, Vision 0220-24203, malin.erngren@hallstahammar.se 
I denna rekrytering läggs stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Ansvarsområden
Förbereda och genomföra nämndens sammanträden bl.a. genom att upprätta dagordning och protokoll, expediera beslut och övriga för ett sammanträde förekommande uppgifter 
Fungera som stöd mot handläggare och chefer kopplat till ärendeberedningsprocessen 
Ansvara för kommunens centrala administration och dokumenthantering inklusive hantering och registrering av handlingar från kommunens samtliga sju nämnder och kommunstyrelsen 
Delta i det löpande arbete med nämndernas officiella e-post, inkommande handlingar, utlämnande av handlingar och arkivering genom kommunens ärendehanteringssystem 
Hantering av inkommande frågor från allmänheten


Kvalifikationer
Högskole- eller universitetsexamen inom offentlig förvaltning, som statsvetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig 
Erfarenhet som nämndsekreterare inom kommunal förvaltning 
Erfarenhet av offentlig sektor och/eller politiskt styrd organisation
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift 

Meriterande
Erfarenhet av digitalt ärendehanteringssystem
Erfarenhet som handläggare inom kommunal förvaltning


Om företaget

Hallstahammars kommun
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Karl Henrik Gustafsson
0220-242 70
Lärarförbundet Caroline Lund
073-647 28 17
Enhetschef Annika Talvitie
0220-24470
Vårdförbundet Åsa Byhlin
0220-24529
Rektor Åsa Kihlström-Hägg
0220-241 88
Enhetschef Pia Nordin
0220-240 83
Kommunal .
0220-243 23
Bygg och miljöchef Anders Östlund
0220-24169
Miljöinspektör Gun Skarin
0220-24165
Bibliotekschef Elisabeth Oliw
0220-241 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallstahammars kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2025
  • Ansök senast: 9 februari 2025

Besöksadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar

Postadress

None
HALLSTAHAMMAR, 73480

Liknande jobb


12 februari 2010

28 april 2010

22 april 2010

22 april 2010