Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Hallstahammars kommun söker Nämndsekreterare

Kommunstyrelseförvaltningen söker en nämndsekreterare till det kommungemensamma nämndkansliet. Kansliet ansvarar för registratur och sekretariat för kommunstyrelsen, valnämnden, barn- och utbildningsnämnden, socialnämnden, tekniska nämnden och bygg- och miljönämnden, samt sekretariat för kommunfullmäktige. Kansliet ansvarar också för kommunens arkiv.

Om tjänsten

Som nämndsekreterare hos oss på nämndkansliet är du en av totalt tre nämndsekreterare. Du arbetar nära såväl politiker som kommunens olika förvaltningar. Du ansvarar för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden bland annat genom att upprätta dagordning, protokoll, protokollets färdig-ställande, expediering av beslut och övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. I rollen är du även stöd till handläggare och chefer. Hantering av inkommande frågor från allmänheten ingår också i arbetsuppgifterna. I uppdraget ingår även att arbeta med arkivfrågor och att medverka i att utveckla ärendeprocessen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har avslutad högskoleexamen inom relevant område, exempelvis offentlig förvaltning, statsventenskap eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du kan även ha förvärvat dig erfarenhet som nämndsekreterare och/eller registrator inom kommunal förvaltning och har god kännedom om kommunens breda uppdrag. Din datormognad har du fått genom tidigare erfarenheter.

Du kommer att ingå i ett team där en god samarbetsförmåga är viktig men även att du trivs med att arbeta självständigt. För att trivas i rollen är du som person engagerad och tycker om struktur, ordning och reda. Du har förmåga och skapa och upprätthålla goda relationer och inge förtroende. Arbetet har periodvis hög arbetsbelastning och kan innebära snabba förändringar, du behöver vara stresstålig och har förmåga att prioritera. Det är viktigt att du kan vara flexibel och har känsla för service. En god kommunikativ förmåga samt kunna uttrycka sig väl i svenska i både tal och skrift är en annan viktig egenskap. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och den personliga profilen.

Upplysningar om tjänsten lämnas av kommunsekreterare Carina Iwemyr, tfn 0220-240 03.

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Fackliga företrädare: Per Eriksson, Vision till 0220-245 35





Ansökan
Välkommen med din ansökan med löneanspråk senast den 11 augusti 2015 till kommun@hallstahammar.se eller till

Hallstahammars kommun
734 80 Hallstahammar

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Karl Henrik Gustafsson
0220-242 70
Lärarförbundet Caroline Lund
073-647 28 17
Enhetschef Annika Talvitie
0220-24470
Vårdförbundet Åsa Byhlin
0220-24529
Rektor Åsa Kihlström-Hägg
0220-241 88
Enhetschef Pia Nordin
0220-240 83
Kommunal .
0220-243 23
Bygg och miljöchef Anders Östlund
0220-24169
Miljöinspektör Gun Skarin
0220-24165
Bibliotekschef Elisabeth Oliw
0220-241 11

Sammanfattning

Besöksadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar

Postadress

None
HALLSTAHAMMAR, 73480

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024