Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med knappt 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra nya områden.

Torsås kommun ”Ett gott liv i en livskraftig kommun”

En av nuvarande nämndssekreterare kommer att gå i pension under hösten och vi söker därför hennes ersättare. Vi räknar med att du kommer kunna arbeta parallellt med henne under en lämplig tid.

ARBETSUPPGIFTER
Torsås kommun söker en nämndsekreterare till Socialförvaltningen. Nämndsekreteraren har en central roll i arbetet med nämnden och arbetar tillsammans med förvaltningschefen i frågor som rör nämndsarbetet, deltar vid socialnämndens och arbetsutskottets sammanträden och är på så sätt en av de viktiga länkarna mellan tjänstemannaorganisationen och de förtroendevalda, mellan ledare och medarbetare. I arbetet ingår ärendeadministration, planering av sammanträden samt en mängd varierande administrativa göromål, såsom diarie- och arkivhantering. Utöver detta är du också administrativt stöd till socialchefen och sekreterare vid förvaltningsövergripande möten. Du ingår i Socialförvaltningens administrativa stab och din närmaste chef blir socialchefen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har adekvat högskoleexamen, exempelvis statskunskap eller samhällskunskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du får gärna besitta viss juridisk kunskap och ha god inblick i den kommunala beslutsprocessen. Du har erfarenhet från arbete i en offentligt styrd verksamhet och gärna goda kunskaper om kommunallagen, förvaltningslagen, PuL och offentlighets- och sekretesslagen.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi tror att du har ett strukturerat och organiserat arbetssätt, flexibelt tänkande, fallenhet för självständigt arbete, men också god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du, på ett tydligt sätt, kan uttrycka dig väl i både tal och skrift samt hantera förekommande administrativa system och inneha goda datorkunskaper.
Erfarenhet av Diabas eller Ciceron är meriterande. Vid frågor kontakta personalchef Krister Kronzell eller nuvarande nämndssekreterare Kerstin Nilsson, se kontaktuppgifter nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

MAS Kerstin Jonskog Bertilsson
0486-33 645
MAS Kerstin Jonskog Bertilsson
0486-33645
MAS/tf områdeschef Kerstin Jonskog Bertilsson
0486-33 645
Områdeschef Integration Anna Ask
0486-33 123
Bemanningsansvarig Åse Wärnlund
0486-33815
Bemanningsansvarig Ann Lind
0486-33816
Personalchef Isak Högelius
0739-810195
Socialnämndens ordförande Christina Lönnqvist
0486-33100
Socialchef Annika Placido
0486-33642
Konsult Krister Kronzell
0486-33163

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TORSÅS KOMMUN, Socialförvaltningen TORSÅS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 maj 2016

Besöksadress

Kalmarvägen 4
None

Postadress

Box 503
TORSÅS, 38525

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024

15 april 2024