Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Göteborgs norra skärgård. Här möter du Bohuslän när det är som allra bäst!
Öckerö kommun erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsinriktad och kreativ skärgårdskommun strategiskt belägen i Göteborgs närhet. Kommunen ligger mellan Vinga och Marstrand och består av 10 öar med ca 12 500 invånare.

Vi söker en nämndsekreterare till kommunikations- och utvecklingsenheten.



ARBETSUPPGIFTER
Du är organisatoriskt placerad vid kansliet i Kommunikations- och utvecklingsenheten.

Som nämndsekreterare utgör du en viktig länk mellan nämnd och förvaltning. Du ansvarar för hela nämndsprocessen och är ett stöd till förtroendevalda och tjänstemän. Du kommer att främst att ansvara för socialnämnden, socialnämndens individutskott samt bygg- och miljönämnden.

Dina huvudsakliga uppgifter är att ansvara för förberedelser av handlingar, nämndsberedning, kallelser inför sammanträde och protokollföring. Vidare bevakar du kvaliteten i beslutsunderlagen, utvecklar rutiner för beslutsprocessen samt är ett stöd i det sammanträdestekniska arbetet. Du kan också få uppdrag att föredra ärenden samt delta i projekt som berör nämndens verksamhetsområde.

Kommunens alla kanslifunktioner; kommun- och nämndsekreterare, registrator och arkivarie, finns samlade i Kommunikations- och utvecklingsenheten. Nu pågår arbetet med att samordna och utveckla arbetet genom att skapa gemensamma processer och rutiner. Du kommer att ha en viktig roll och ett stort inflytande i det utvecklingsarbetet.



KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning inom t.ex. offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Kunskap om aktuella verksamhetsområden och dess lagstiftning samt erfarenhet från liknande arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift.

Som person är du serviceinriktad och lägger stor vikt vid att ge god service till medborgare, medarbetare, förtroendevalda och medier. Du är självgående och kan strukturera, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är lyhörd, har lätt för att samarbeta och kan skapa förtroende med såväl övriga tjänstemän som politiker och medborgare.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att hållas löpande, så ansök redan idag.

Öckerö kommun avser att genomföra denna rekrytering i egen regi och ber därför vänligen men bestämt att rekryteringsföretag inte kontaktar oss för att erbjuda sina tjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Krook
031976200
Ronnie Bryngelsson

Samhällsbyggnadschef Robert Svensson
031-97 62 46
Vision Dick Andersson
031-97 63 65
SACO Lars-Gunnar Andersson
031-97 62 10
Säkerhetssamordnare Bodil Everlund
031-97 88 40
Folkhälsoplanerare Lovisa Larsson Allansson
0706-90 97 30.
Kommunal Väst Ronnie Bryngelsson

Enhetschef renhållningen Thomas Wijk
031-97 62 58
Enhetschef Kretsloppsenheten Thomas Wijk
031-97 62 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun Öckerö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 30 juni 2016

Besöksadress

Sockenvägen 13 47580 Öckerö
None

Postadress

Box 1035
Öckerö, 47580

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024