Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. På stadsdelsförvaltningen arbetar vi på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt kultur och fritid. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500 anställda.

Vår vision i stadsdelen är att vi tillsammans skapar möjligheter till ett självständigt liv och förutsättningar för ett hållbart samhälle. Vi är engagerade, öppna och en del av omvärlden. Människors resurser och egen kraft är utgångspunkten i vårt arbete och delaktighet skapar ömsesidigt förtroende och trygghet.

Vi arbetar utifrån de fyra förhållningssätten: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi tänker nytt, vi samarbetar och vi bryr oss.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en nämndsekreterare till stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda. Tjänsten är ett föräldravikariat, som sträcker sig till efter sommaren 2017. I och med att kanslienheten genomgår en omorganisation kan tjänsten komma att omvandlas till en tillsvidaretjänst under rekryteringen.

I rollen som nämndsekreterare hos oss kommer du att ha huvudansvar för stadsdelsnämndens individutskott och utbildningsutskott. Du kommer att samarbeta med nämndsekreteraren för stadsdelsnämnden och ni ansvarar för att ersätta varandra vid frånvaro.
Som nämndsekreterare får du möjligheten att arbeta nära såväl politiker som chefer och övriga tjänstemän. Du ansvarar för att förbereda och genomföra individutskottets sammanträden. Här ingår att upprätta dagordning och skicka ut kallelse samt handlingar till ledamöterna, skriva och färdigställa protokollet expediera beslut samt övriga arbetsuppgifter vanligen förekommande i samband med ett sammanträde
I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter kring individutskottets ansvarsområde samt att du fungerar som juridiskt stöd/handläggare åt ansvariga chefer, framtagande av uppgifter och sammanställande av tjänsteutlåtande, rapporter, brev och andra handlingar. Du fungerar också som stöd för sektor individ- och familjeomsorg samt funktionshinder i form av utbildningsinsatser och liknande samt vara rådgivande i juridiska frågor kopplade till sektorns verksamhetsområde.

Du kommer att arbeta på kanslienheten, som är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer i en stadsdelsförvaltning. Enheten styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer och berör frågor som offentlighet och sekretess, rättsäkerhet och likabehandling. Enheten har totalt åtta medarbetare och arbetssituationen förutsätter att vi kan hjälpa varandra med varandras arbetsuppgifter vid behov. Du förutsätts därför även kunna hantera inkommande post och ersätter tillsammans med andra medarbetare registrator vid frånvaro.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning som socionom eller annan likvärdig examen med juridisk inriktning. Vi ser det som ett krav att du har yrkeserfarenhet från socialtjänsten och dess myndighetsutövning och vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda utredningsarbete. Yrkeserfarenhet från sekreterarskap i exempelvis nämnd eller utskott är meriterande
Som person har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och har en mycket god analytisk förmåga. Vidare är det viktigt att du är duktig på att samarbeta och har förmågan att delta i flera olika sammanhang.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Viss arbetstid är förlagd till kvällstid eftersom individutskottets ordinarie sammanträden äger rum i princip varannan tisdag kväll. Utbildningsutskottet sammanträder en måndagskväll ungefär varannan månad.

Stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-chef Marianne Thellsten
031-365 50 30
HR-specialist Jenny Pålsson
031-365 50 37
Rektor Ann-Charlotte Jonasson
031-3656710
Biträdande rektor Ånässkolan Malin Friberg
031-365 67 11
Rektor Ulrika Clarberg Ryding
031-365 66 68
Rektor Elisabeth Cadier
031-365 51 77
Rektor Monika Steiner
031-365 52 83
Enhetschef Pernilla Hellsten
031-365 67 86
Enhetschef Pia Lilja
031-365 50 62
Rektor Anette Ambrén
031- 365 61 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, dock senast den 1 december 2016.
  • Publicerat: 6 juli 2016

Besöksadress

Kålltorpsgatan 2
None

Postadress

Box 170 94
Göteborg, 40261

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024