OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hyllie stadsdelsförvaltning är en av tio stadsdelar inom Malmö stad. Stadsdelsförvaltningen är organiserad i verksamhetsområdena Barn & Ungdom, Vård & Omsorg, Individ- & Familjeomsorg/Arbete & Integration. Det finns också en stab bestående av tre avdelningar: administration, ekonomi och personal. I Hyllie stadsdel bor ca 31 000 invånare, varav ca 30 % med utländsk bakgrund. Politiskt styrs stadsdelen av ett stadsdelsfullmäktige bestående av 11 ordinarie ledamöter och 11 ersättare. ARBETSUPPGIFTER Administration och sekreterarskap för stadsdelsfullmäktige och dess arbets- och myndighetsutskott. Besvarande av skrivelser, remisser o dyl av allmän karaktär. Visst arkivarbete. I tjänsten ingår också viss utbildning/rådgivning till förvaltningens olika verksamheter KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning. För juridisk kvalitetssäkring av fullmäktiges/förvaltningens beslut och handlingar krävs god kännedom om lagstiftning och tillämpning inom områdena; Offentlighet och sekretess, förvaltning, kommun och socialtjänst. Ordningssinne, administrativ förmåga och goda IT-kunskaper. Goda kunskaper i svenska språket samt god stilistisk förmåga