Nämndsekreterare Karlshamns Kommun

Arbetsbeskrivning

Avdelningen består av femton medarbetare under stadsarkitekten och vi arbetar med planering, bygglov och GIS/kartering.

Arbetsuppgifter:
Du ansvarar för den politiska nämndens administration; från posthantering, registrering av ärenden och handlingar, till kallelser och protokoll. Du tjänstgör som sekreterare i nämnden. Även andra kvalificerade arbetsuppgifter, som utredningar och utvecklingsprojekt samt rådgivning i bygglovsärenden ingår. Vi har ett starkt datoriserat arbetssätt och arbetar löpande med att effektivisera vår verksamhet bland annat genom förbättrad tillgänglighet via webben.

Kvalifikationer:
Du har en utbildningsbakgrund från högskola eller motsvarande yrkeserfarenhet, mycket stor datorvana samt ett utvecklingsinriktat, effektivt och serviceinriktat arbetssätt. Du ska ha goda kunskaper om kommunallag, förvaltningslag, offentlighets- och sekretesslag samt om plan- och bygglagen. Du ska ha en mycket god förmåga att uttrycka det svenska språket i tal och skrift. Noggrannhet och ordningssinne är förutsättningar för ett professionellt genomförande av arbetsuppgifterna. Du ska trivas med att ha många kontakter och uppgifter på gång samtidigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

Liknande jobb


Förvaltningssekreterare

12 februari 2010

Nämndsekreterare

19 april 2010

Nämndsekreterare

23 januari 2010