Nämndsekreterare och administratör

Nämndsekreterare och administratör

Arbetsbeskrivning

- Ett jobb med plats för variation
Krokom är inte bara en vacker glesbygdskommun, det är också en plats där folk vill leva och bo. Tack vare våra handlingskraftiga och kreativa invånare växer framtidstron och befolkningen ökar, människor både flyttar hit och stannar kvar. Krokom är en barnrik kommun, vilket är ytterligare ett glädjande tecken på tillväxt.
Nu söker dig som vill arbeta som administratör och nämndsekreterare till Barn- och utbildningsnämnden. Uppdragen sker i kombination på heltid där arbetsuppgifterna är jämt fördelade.
Arbetsuppgifter
Som sekreterare i Barn- och utbildningsnämnden svarar du, tillsammans med förvaltningschefen och nämndordförande för sammanträdesförberedelser och efterarbete till nämnden och dess arbetsutskott samt i förvaltningens samverkansgrupp. Barn- och utbildningsnämnden ansvarar för kommunens uppgifter inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdomar; förskoleklasser, grundskola, särskola, träningsskola, fritidshem, elevhälsa, kulturskola, kommunal fritidsgårdsverksamhet, biblioteksverksamhet och studie- och yrkesvägledning.
Som administratör kommer du i huvudsak att arbeta med personaladministration där arbetsuppgifterna kommer att ses över och tydliggöras under hösten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå eller annan lämplig erfarenhet av kommunal verksamhet. Du har god förståelse av offentlig verksamhet och god kunskap om offentlighet och sekretess.
Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter, tänka kreativt och har goda IT-kunskaper och vana av digital ärendehantering.
En god pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga, integritet och förmåga att arbeta självständigt är viktiga personliga egenskaper.
Arbetsuppgifterna förutsätter många interna och externa kontakter, vilket innebär stora krav på social kompetens.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2020
  • Ansök senast: 3 augusti 2020

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

19 april 2024

15 april 2024