Nämndsekreterare till Aneby kommun

Nämndsekreterare till Aneby kommun

Arbetsbeskrivning

Ett ansvarsfullt, utvecklande och viktigt arbete i det Småländska Höglandets minsta kommun.
För oss blir du tillsammans med de andra i den administrativa enheten en viktig kugge i det dagligt viktiga förvaltningsadministrativa arbetet såväl som i utvecklingen av den. I vår mindre kommun behöver vi alla greppa över ett flertal uppgiftsområden och det innebär också att vi har en närhet till varandra och den övriga förvaltningen, inklusive chefer, specialister och politiker. Vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar.

Den administrativa enheten ingår i Kommunserviceavdelningen.

Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: http://www.aneby.se/jobbahososs

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillsammans med dina kollegor i enheten att svara för den politiska administrationen i nämndprocesserna och se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du arbetar digitalt genom hela processen där du b.la. har kommunens digitala dokument- och ärendehanteringssystem till hjälp. Du ansvarar för att förbereda och genomföra utskotts-, kommunstyrelse- samt kommunfullmäktiges sammanträden.
Ditt sekreterarskap och förvaltningsuppdrag är en viktig länk mot våra förtroendevalda och kommuninvånare.

Avdelningen och kommunförvaltningen i stort arbetar med att effektivisera och digitalisera sina processer. Idag arbetar vi med våra ärenden i ett digitalt system och via en mötesapplikation. Du blir en viktig nyckel i arbetet för att fortsätta utvecklingsarbetet med att digitalisera förvaltningens processer. I arbetsuppgifterna ingår även diarieföring, posthantering och allmän administration. Avdelningen har ett pågående och långsiktigt utvecklingsarbete där vi strävar mot effektivisering, digitalisering och nya lösningar. Vi ser gärna att du bidrar till utvecklingsarbetet och vågar tänka nytt!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning mot statsvetenskap, juridik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Förmåga att leda dig själv i ditt dagliga arbete på ett strukturerat sätt, kan hantera flera processer samtidigt och få saker gjorda.
• Du har förmåga att kunna organisera, prioritera och strukturera arbetsuppgifterna på ett enkelt och effektivt sätt.
• Du är flexibel, lösningsorienterad och gillar att arbeta med förändring.
• Du är van vid att använda digitala verktyg.
• Utvecklad kommunikativ förmåga, du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.
• Du bör ha kunskap inom relevant lagstiftning; kommunal-, förvaltnings-offentlighets- och sekretesslagstiftning.
• Det är meriterande om du har kunskap i arkivering och arkivlagen.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, gärna i kommunal sektor.
• Du har lätt för att samarbeta och trivs med att arbeta i team
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du bör ha B-körkort.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Marianne Gustafsson
0380-46217
Arbetsledare kök Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Kommunikationschef Torbjörn Sundbrandt
0380-46218
Upphandlingschef Johanna Evegren
0380 46 300
HR Controller Erik Havemose
0380-46 100
Avdelningschef Kommunstödsavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
HR Controller Erik Havemose
0380 46 214
Avdelningschef Kommunserviceavdelningen Marianne Cederqvist
0380-46273
Chef Kostenheten Kalle Tegenfeldt
0380-46316
Avdelningschef kommunserviceavdelningen KSA Marianne Cederqvist
0380-462 73

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 48 Aneby
None

Postadress

Storgatan 48
Aneby, 57822

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024

15 april 2024