Nämndsekreterare till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Nämndsekreterare till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Om Region Gotland


Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6600 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?


Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är närmare 60000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!


Som en del av Region Gotland arbetar samhällsbyggnadsförvaltningen med medborgarnas livsmiljö. Våra cirka 170 medarbetare hanterar frågor som rör bygglov, detaljplaner, miljö- och hälsoskydd, livsmedel och alkoholtillstånd, geografisk information samt räddningstjänst.



Vilka är vi?
Vi söker nu en nämnd sekreterare till Enheten förvaltningsstöd inom samhällsbyggnadsförvaltningen med placering i Visby.

Enheten består utav verksamhetsutvecklare och en kommunikatör.

Nämndsekreterares uppdrag är att bistå förvaltningen i nära samarbete med förvaltningschefen, i frågor som gäller den politiska beslutsprocessen.

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär bland annat planering av ärenden för beslut i nämnd, förberedelser av handlingar, granskning av innehåll och samordning gentemot nämnd. Att introducera nya förtroendevalda i sina uppdrag ingår även i rollen. Som nämnd sekreterare är du arkivansvarig inom förvaltningen och du arbetar även med annan administration och utveckling av ärendestyrning.

I rollen kan även andra arbetsuppgifter och ansvarsområden ingå såsom att delta i projekt och utföra utredningsuppdrag.

Du medverkar på förvaltningens ledningsgruppsmöten och ingår i Region Gotlands nätverk för nämnd sekreterare där ni tillsammans driver gemensamma förbättringsarbeten och där möjlighet ges till kollegialt stöd.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet inom arkivvetenskap.

Du ska ha goda kunskaper i kommunal lagstiftning samt att du har erfarenhet av arbete från kommunal förvaltning eller annan offentlig verksamhet med myndighetsutövning.

En förutsättning för att lyckas i arbetet som nämnd sekreterare är att ha en god förmåga att uttrycka sig klart och tydligt i skrift samt att ha ett strukturerat arbetssätt. Du skall ha förmåga att arbeta med flera parallella processer.

Du har erfarenheter från administrativt arbete, elektroniska dokumenthanteringssystem och besitter mycket god datorvana.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är noggrann och strukturerad, att du har lätt för att kommunicera och bygga relationer. Du har lätt för att se sammanhang och kan prioritera rätt frågor. Du har som person en inre trygghet som förstår vikten av ett gott samarbete med god serviceförmåga.

 

Övrigt

Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
 
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
 
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Förvaltningsstöd SBF
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024