Nämndsekreterare till Social- och omsorgsförvaltningen

Nämndsekreterare till Social- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Här finns möjligheten att söka till en ansvarsfull och central roll i en förvaltning under stark utveckling och digitalisering!

Social- och omsorgsförvaltningen är en av Linköpings kommuns största förvaltningar med tre nämnder och ett antal utskott. Vi säkerställer att kommunens innevånare får det stöd som dom har rätt till, genom myndighetsutövning, utredning, planering och upphandling av vård- och omsorg utifrån målgruppernas olika behov. Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag från social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd och arbetsmarknadsnämnd. Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar.

Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningens stab och rapporterar till stabschefen som tillika är biträdande förvaltningschef. Tillsammans med ytterligare en nämndsekreterare ingår du i avdelningen för service till förvaltningsledning och nämnd. Inom avdelningen finns också HR, ekonomi och kommunikation. Vi är en organisation i förändring, och har under hösten 2020 genomfört en större organisationsförändring. Vi är även digital verksamhet och arbetar löpande med utvecklingen av våra digitala lösningar.
Som nämndsekreterare ansvarar du för ärendehanteringsprocessen till social- och omsorgsnämnden och äldrenämnden samt hantering av utskott. Viktiga delar av ditt arbete blir framtagande av nämndhandlingar, publicering av handlingar till politiker och allmänhet, föra anteckningar och protokoll med mera. Du blir ett viktigt stöd till de förtroendevalda, förvaltningsledningen och dess chefer i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor. I tjänsten ingår även visst utredningsarbete. Som nämndsekreterare ingår du i kommunens nätverk för nämndsekreterare där samarbete och erfarenhetsutbyte sker.

Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant inriktning, till exempel statskunskap, juridik, samhällsvetenskap eller socionom. Du måste ha erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, och har du erfarenhet av liknande roller är det mycket meriterande. Som person är du ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad, du kommer att ha många kontakter med såväl förvaltningsledningen som våra förtroendevalda och vi värdesätter social kompetens och förmåga att bygga och upprätthålla goda relationer högt. Som nämndsekreterare kommer du att själv skriva olika dokument och underlag, varför tjänsten kräver mycket god förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig en intressant och central roll med stort ansvar och möjlighet att påverka och utveckla våra processer för ett välfungerande nämndarbete!

Mer information

För mer information ring Jan Schröder (jan.schroder@asb-executive.se), 0706-181161.
Ansök senast den 2021-02-14.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 14 februari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024